Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ve středu ukončila rekonstrukci tratě z Horusic do Veselí nad Lužnicí. V pětikilometrovém úseku se stala trať dvoukolejnou, tím se zvýšila přepravní kapacita a současně se zvýšila traťová rychlost. Náklady byly více než 1,6 miliardy korun bez daně. Trať je součástí IV. rychlostního koridoru, který spojuje jižní Čechy s Prahou.
„Nejviditelnějším prvkem modernizace bylo zdvoukolejnění dalšího úseku dosud částečně jednokolejné tratě z Prahy do Českých Budějovic. Díky přeložkám se podstatně zkrátil celý úsek a mohla se zvýšit rychlost projíždějících souprav až na 160 kilometrů v hodině,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Stavbaři také opravili železniční zastávku ve Veselí nad Lužnicí a celkově zrekonstruovali tamní stanici, která je důležitým přestupním uzlem. „Pohodlný nástup do vlaku nyní umožňují cestujícím nově vybudovaná ostrovní nástupiště. Jsou propojena podchodem, který ústí až do přednádražního prostoru,“ uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Bezbariérový přístup lidem s omezenou schopností pohybu zajišťují výtahy.
Celkové náklady stavby trati mezi Ševětínem a Veselím nad Lužnicí v úseku mezi Horusicemi a Veselím nad Lužnicí činily 1,608 miliardy korun bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava. Plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 1,1 miliardy korun. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací byla EUROVIA CS.
SŽDC letos v opravách IV. rychlostního koridoru pokračuje. Plánuje rekonstrukci koridorové trati ze Sudoměřic u Tábora do Votic ve středních Čechách. Podle odhadů bude stát téměř 5,4 miliardy korun. Stavba má začít v srpnu a její ukončení je naplánováno na rok 2020.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.