Na jaře se výrazně promění nejen doprava v centru Českých Budějovic. Vedení města včera odsouhlasilo několik změn. Ty kromě jiného zakážou průjezd centrem z ulice Na Sadech přes náměstí do ulice Mánesova. Na jedné straně náměstí Přemysla Otakara II. zároveň zmizí parkovací místa.
Podrobnosti k novinkám dnes prezentovali českobudějovičtí radní. Nejzásadnější změny jsou ty, které se dotknou dopravy. Tu chce vedení města v centru zklidnit. V ulici U Černé věže vznikne pěší zóna mezi ulicemi Hroznová a Kanovnická, a zároveň tam bude časově omezený vjezd mezi 22. a 6. hodinou.
„Aby to celé fungovalo, navazují na to opatření v ulici Biskupská. Tam bude v jednom úseku jednosměrka ve směru do centra mezi Zátkovým nábřežím a Širokou ulicí,“ popsal náměstek primátora Petr Holický (ANO). Obrácená jednosměrka bude v Kněžské mezi ulicemi Karla IV. a Široká. To všechno má směřovat k tomu, aby se omezil tranzit přes centrum Budějovic.
V nejvytíženějších hodinách projede centrem až 500 aut za hodinu, za celý den jsou to tisíce vozů. „To je možná to, na co Budějčáci upozorňují nejčastěji,“ uvedl Holický. Radní zároveň připomněli, že při úpravách dbali na to, aby se myslelo na zásobování i obyvatele centra Budějovic.
Výrazné proměny se dočká i samotné náměstí Přemysla Otakara II., jehož severní strana se pro auta kompletně uzavře. Zároveň z ní zmizí parkovací místa. „Uložíme příslušnému odboru upravit rozsah a režim parkovacích míst na západní straně u radnice,“ upřesnil Holický. Právě tam by měla vzniknout místa pro místní.
„Určitě nechceme dopravu úplně znemožnit nebo omezit zásobování. Konečně jsme se ale posunuli ke konkrétním rozhodnutím, které zahrnují změny v parkování na severní a západní straně. Je to první krok k tomu, aby náměstí sloužilo lidem a ne autům, samozřejmě při zachování zásobování a dopravy pro rezidenty,“ shrnul náměstek primátora Tomáš Bouzek (TOP 09).
Severní strana náměstí bude tedy bez parkovacích míst, která nahradí zeleň. „Bude tam 16 kontejnerů, ve kterých budou stromy zvyklé na městské prostředí a nenáročné na údržbu. Zároveň tam umístíme 17 kontejnerů s květinami,“ popsal náměstek primátora Ivo Moravec (Občané pro Budějovice). Kromě toho se tam objeví nové kolostavy, lavičky a další mobiliář.
Dopravní značení pak vymezí časové úseky, kdy budou moci do úseku vjet některé automobily. Na náměstí se i nadále dostanou autobusy městské hromadné dopravy. V budoucnu by město mělo řešit i mechanické zábrany v podobě pohyblivých sloupků.
Neděle, 26. května 2019, 19:54
Budějcké náměstí je největší okružní křižovatkou ve městě. Podle odhadů si tudy mnoho aut denně jen krátí cestu. Jak by vypadalo, kdyby se doprava na něm jen částečně omezila, přidaly by se pěší zóny, místa k posezení a více zeleně? Podívejte se...
„Naší představou je, aby náměstí bylo prostorem, kde se budou lidé potkávat. Na již zmíněné severní straně vzniknou instalace související s kulturními projekty, bude to taková otevřená výstavní síň. Zároveň platí, že se všechny akce budou muset přizpůsobit nové situaci na náměstí,“ sdělil náměstek primátora Juraj Thoma (Občané pro Budějovice).
Do proměny centra Budějovice se zapojil také radní Martin Pražák (Občané pro Budějovice), který v centru podniká v gastronomii. Ten podle svých slov změny komunikoval s řadou lidí a většina vyjádřila podporou.
„Myslím, že jsme našli dobrý kompromis. Severní strana dává logiku, protože tudy směřuje trasa, po které se pohybuje velký objem lidí,“ zhodnotil.
I podle něj by měla strana na náměstí sloužit jako parkování pro rezidenty. Zároveň připomněl, že v blízkosti náměstí je hned několik parkovišť u stadionu Dynama, na Mariánském náměstí, u zimního stadionu nebo třeba u sportovní haly, kde má vzniknout parkovací dům. Jelikož nejbližší změny nebudou zahrnovat stavební úpravy, očekávají radní, že začnou platit v období od dubna do května.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To, že zkratka přes náměstí ulevuje přetížené dopravě v Českých Budějovicích je nesporné. Na to nemusím být pozorovatel abych poznal, že nejvytíženější je trasa, která umožní řidičům projet ze sadů na Mánesovku. Provoz ale i tak nijak neohrožuje ani chodce ani cyklisty. Není zase tak intenzivní. Když chce město tuto zkratku zneprůjezdnit, mělo by vymyslet nějakou její náhradu. A to nemá nikdo v úmyslu a jak zde již bylo napsáno je téměř jisté, že si někteří radní chtějí zajistit klídek v ulicích kde mají své zájmy a vůbec jim nejde o klid pro občany města. Pro sebe si jistě vjezd tam kam potřebují zajistí.
Pane Schmidtmajer skuste si sednout některý den na náměstí a zapisujte si kolik procent aut na náměstí zaparkuje a řidiči z nich jdou nakupovat.Z padesáti aut který tam za hodinu najedou jsou to dvě.Většina aut náměstím jenom projíždí nebo náměstí dvakrát objedou a jedou zase pryč.A ti i ve sváteční dny,kdy je náměstí poloprázdné.Ti kteří tam zaparkujou si sednou na zahrádku a za půl hodiny jedou pryč.Nebo vystoupí a tou ulicí kterou přijeli z náměstí odejdou.Když začaly diskuze,tak jsem si tam několikrát sednul a musím dát radnici za pravdu.Většina aut přijede od Černé věže a odjede k zimnímu stadionu aniž by řidiči zastavili.
Pan Jan T je pravděpodobně zkušený anonym. Jistě je vyškolený od komunistů. A pokud vím, tak v dopravní špičce se chodci v Č.B. pohybují rychleji než auta a nikdo je neomezuje nesmyslnými semafory které jsou zřízeny proto aby mohli chodit v klídku nakupovat. Semafory každých pár metrů? To je specialita Č.B.
Co tam asi v tom hnutí hulí ten pražák vypadá to hrozně . a chtělo by obnovit MHD v krajinské Ulici .
Konečně! Lidé kteří asi srostli se svým autem jako níže pan Schimidtmajer a ani je nenapadne, že by se nějací jiní lidé mohli na náměstí pohybovat i pěšky, si halt budou muset zvykat, že město už nebude primárně a za všech okolností za cenu ohromných nákladů a ztrát uspůsobeno jejich pohodlí na úkor všech ostatních. Současná devastace náměstí a centra vůbec je příliš velkou daní za pohodlnost a bezohlednost části obyvatel. Už aby bylo náměstí konečně místo, kudy lidénebudou chtít jen co nejrychleji projít, protože kdo by chtěl v tom randálu trávit čas? To už bych si rovnou udělat piknik u dálnice!
Jistě nám radnice umožní zrychlený průjezd ulicí Mánesova, a příjezd z litvínovické. Odstraní nadměrné množství semaforů. To je myslím to na co lidé nejvíce upozorňují. Na náměstí již nikdo nebydlí a naopak tam lidé jezdí nakupovat. Jediní komu průjezd přes náměstí vadí jsou radní. Auta je asi ruší z klimbání a sledování internetu. Již tak ucpané město bude ještě ucpanější. Už aby na radnici zasedli lidé, kterým jde o lidi.