V areálu Budějovického Budvaru dnes spustili provoz nové linky na stáčení piva do plechovek. Investice vyšla na téměř 300 milionů korun. Zařízení dokáže za hodinu naplnit 40 tisíc plechovek, což je o pět tisíc více než původní linka.
Nová linka může fungovat při třísměnném provozu. „Byla postavená téměř přesně za jeden rok a patří k nejnovějším investičním počinům. Umí stočit 40 tisíc plechovek za hodinu,“ uvedl výrobně-technický ředitel Adam Brož. Kromě toho připomněl, že zařízení dokáže kontrolovat kvalitu piva, koordinuje jednotlivé části linky a dodává on-line informace o tom, jaké je využití linky.
Ta původní dokáže stočit pivo do 35 tisíc plechovek za hodinu a nadále zůstane v provozu jako záloha. Nový stroj nepojede od začátku každý den ve třísměnném porovozu. „Plechovka je logisticky poměrně výhodný obal pro spotřebitele. Není těžká a pivo se v ní uchovává ve vysoké kvalitě,“ popsal Brož a potvrdil, že zájem o plechovkové pivo v posledních letech výrazně roste. To platí i v případě exportu, který loni Budvar dokázal navýšit o více než 11 procent. V roce 2019 prodal pivovar pětinu piva v plechovkách.
Investiční náklady do linky včetně stavebních prací se pohybují okolo 270 milionů korun. „Tato linka zapadá do našich plánů, je to další krok v úspěšném rozvíjení a modernizaci pivovaru a v navyšování jeho kapacity,“ sdělil ředitel Budvaru Petr Dvořák. U spuštění nové linky byl také ministr zemědělství Zdeněk Nekula (KDU - ČSL). Ten řekl, že doufá a věří, že se bude Budějovický Budvar pod stávajícím ředitelem i nadále rozvíjet.
Národní podnik pokračuje v plánu navýšit výrobní kapacitu. Dalším důležitým krokem bude nová varna. Přípravy jsou podle Adama Brože v plném proudu. Příští rok mají začít stavební práce. Dostavět třetí varnu je nezbytné pro to, aby se pivovar dostal na výstav 2,25 milionu hektolitrů.
Loni uvařil Budvar rekordních 1,8 milionu hektolitrů, meziročně to bylo o 4,6 procenta víc. Tržby za pivo poprvé překonaly tři miliardy korun. Export stoupl meziročně o 11,3 procenta. Podnik zaměstnává 670 lidí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.