Silničáři z řad Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) i jihočeské Správy a údržby silnic (SÚS) jsou na první sníh připraveni. Od začátku listopadu fungují v režimu zimní údržby a situaci na silnicích nepřetržitě monitorují. Před zimou také doplnili veškeré sklady a modernizovali techniku.
„Od 1. listopadu jsme zahájili nepřetržitou dispečerskou činnost, která zajišťuje monitoring hlášení o povětrnostních podmínkách ve všech lokalitách kraje a s tím související sjízdnost komunikací,“ sdělila ředitelka jihočeské SÚS Andrea Jankovcová. Ta také doplnila, že pracovníci SÚS ve vyšších nadmořských výškách již nyní fungují v nepřetržitém pohotovostním režimu.
„V případě hlášení zhoršení klimatických podmínek dojde k okamžitému plošnému přeřazení pracovníků do nepřetržitého režimu, tak aby byl zajištěn okamžitý zásah na komunikacích,“ ujistila Jankovcová.
SÚS spravuje na jihu Čech téměř 6 140 kilometrů silnic. Aby se jejich zimní údržba obešla bez větších komplikací, modernizovala SÚS svou techniku i potřebné zázemí. Silničářskou techniku tak před začátkem zimní údržby rozšířily čtyři nové sypače a osm nových traktorů za více než 70 milionů korun. Celkově je pak na zajištění údržby připraveno 201 posypových vozů, 11 šípových pluhů, 16 sněhových fréz a 74 nakladačů. Náklady na posypový materiál letos činí 47 milionů korun.
Jihočeská SÚS letos před zimou dokončila či plánuje dokončit také několik stavebních investic, které by měly dopomoci ke kvalitnější a efektivnější zimní údržbě. „Dokončili jsme výstavbu krytých boxů na posypový materiál v Jindřichově Hradci za 13 milionů a momentálně dokončujeme zastřešení boxů na posypový materiál v Ševětíně. Na středisku Volyně vzniká přístřešek pro údržbovou techniku a zpracováváme také projekt na výstavbu krytých boxů či haly na sůl v Trhových Svinech, Nové Bystřici a Táboře,“ popsal za SÚS vedoucí oddělení inspekce silniční sítě Tomáš Musil.
Ten také uvedl, že před zahájením zimního provozu SÚS provedla celkovou kontrolu techniky včetně osazení radlic na údržbová vozidla a kontroly sypacích zařízení, opětovně spustila zařízení na výrobu solanky, vyzkoušela funkčnost všech PC aplikací a školila dispečery.
Nově již nebude SÚS v Jihočeském kraji zajišťovat zimní údržbu na dálnici D4. Tu bude na úseku o celkové délce 28 kilometrů zařizovat soukromá společnost. Údržbu jihočeské části dálnice D3 pak zajišťuje přímo ŘSD prostřednictvím střediska správy a údržby silnic v Chotovinách u Tábora.
„Na údržbu jihočeských silnic první třídy, ale i údržbu silnic druhé a třetí třídy by měli být silničáři připraveni. Mají téměř plné sklady, které v současné době čítají zhruba 35 tisíc tun posypové soli a 56 tisíc tun kamenné drti a písku. Distribuci materiálu pak pro celý kraj zajistí například více než 200 sypačů, téměř stovka nakladačů a další šípové pluhy nebo sněhové frézy," sdělil novinářům mluvčí jihočeského ŘSD Adam Koloušek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.