Písek chce, aby silnice I/20 do Českých Budějovic byla v každém směru dvouproudá. Rada města hodlá požadavek přednést Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). ŘSD zatím plánuje rozšíření silnice v režimu 2+1. Znamená to, že v některých místech bude jen jeden směr dvouproudý.
„Nejedná se pouze o formální žádost. Skutečně bychom byli rádi, kdyby v budoucnu byla silnice I/20 v celé délce z Písku do Českých Budějovic v obou směrech v režimu 2+2," uvedl písecký starosta Michal Čapek (ANO). Vozovka I/20 je jednou z nejvytíženějších v Jihočeském kraji. Využívá ji doprava do Prahy, která za Pískem najíždí na dálnici D4. Stejně tak je silnice hlavní spojnicí mezi Českými Budějovicemi a Plzní.
Pátek, 17. ledna 2025, 17:00
Silnice I/20 mezi Pískem a Budějovicemi patří dlouhodobě mezi nejnebezpečnější v Jihočeském kraji. Frekventovaná silnice s množstvím nákladních aut nemá dostatek míst pro předjíždění, a řidiči se na ní často dopouštějí nebezpečných manévrů. Okolí...
„Ale musím zdůraznit, že my jsme velmi spokojeni i s tím, že ŘSD nyní pracuje na tom, aby silnice byla v režimu 2+1. Nicméně v horizontu třeba deseti nebo 20 let bychom samozřejmě byli radši, pokud by se to změnilo na 2+2," uvedl písecký starosta.
ŘSD začalo loni v létě stavět obchvat Češnovic a Dasného na silnici I/20 na Českobudějovicku. Vybudování 8,5 kilometru dlouhého úseku bude stát 1,25 miliardy korun. Obchvat usnadní část cesty z Českých Budějovic do Písku. Přestavba zbylých zhruba 40 kilometrů do Písku na režim 2+1 by mohla začít nejpozději v roce 2027.
Rozšíření na dvouproudou vozovku v celé délce zatím brání různé faktory. „Je tam například hodně sjezdů na soukromé pozemky," uvedl Čapek. Dodal, že věří, že v budoucnu by se mohlo podařit problematické úseky získat do vlastnictví státu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
My to taky chceme.. v ŘSD by měli zvážit tah z ČB přes PI na Plzeň s využitím již stávajících, ve stejném max rozsahu komunikací.. takže 2+2.. Jaký je důvod tomu bránit? Jet z ČB na Plzeň a vyhnout se Praze by byla pecka.. a jak jsme viděli stavbu D4 za dva roky hotovo, tak si myslím, že v r.30 by bylo hotovo..