Pivovar Budějovický Budvar loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce zvýšila o 39 %.
V roce 2015 uvařil pivovar více než 1,6 milionu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o 10 %. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 % více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o 9 % a překročil objem 700 000 hektolitrů. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o 8 % a překročily hodnotu 2,55 miliardy korun.
„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. Máme velkou radost z vysokého růstu v tuzemsku a potěšil nás i trvale rostoucí vývoz. V našich nejdůležitějších exportních zemích, v Německu a na Slovensku, jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru. Podle očekávání se nám příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ říká obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt. Za loňskými výsledky stojí jednak vysoká kvalita piva, založená na řemeslných výrobních postupech, jednak tvrdá práce obchodníků i všech ostatních zaměstnanců pivovaru.
Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství, zakladatelem podniku, koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030. Realizace této koncepce byla zahájena již loni. Letos bude rozvojový plán pokračovat výstavbou moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.