Před časem dostali čtenáři Budějcké Drbny příležitost hlasovat v anketě o nejhorší křižovatku v jihočeské metropoli. Celkem se do ankety zapojilo 606 čtenářů, kteří z patnácti námi vybraných vyhodnotili pět těch nejhorších, na které jsme se podívali podrobněji a poprosili jsme o vyjádření k nim i město.
Možná trochu překvapivě jste za nejhorší budějckou křižovatku zvolili právě křížení Jírovcovy a Pekárenské ulice. Největším problémem této křižovatky jsou chybějící semafory, ale také auta parkující podél Pekárenské ulice a komplikující výhled do křižovatky řidičům vyjíždějícím z Jírovcovy. Dobrou zprávou ale je, že se na tomto místě chystá změna. „Od loňského roku již probíhají řízení dle stavebního zákona, po získání pravomocného stavebního povolení budeme křižovatku realizovat, předpoklad je v letošním roce,“ uvedla mluvčí města Jitka Welzlová. Semaforů se tak zřejmě dočkáme.
Tuto křižovatku považujete za druhou nejhorší. Největším problémem je zde asi množství aut, které křižovatka musí denně pojmout. Další věcí je projíždění aut na oranžovou, případně na červenou. Za hodinu, kterou jsme strávili pozorováním provozu na křižovatce, projelo směrem od Písku na Krumlov 65 aut na oranžovou a 26 na červenou. Že kapacita křižovatky není dostačující, si však uvědomují i lidé za dopravu odpovědní a i zde se chystá změna. „Je připravena projektová dokumentace k územnímu řízení, soukromí vlastníci odmítají prodej i výměnu části dotčeného pozemku, čímž stavbu blokují. Úpravou křižovatky by došlo ke zvýšení kapacity o cca 30 % zejména ve směru Dlouhá louka/Husova třída, což je nejzatíženější směr. Jednání s vlastníky stále pokračují,“ řekla Welzlová.
Křižovatka u bývalých kasáren vám také pije krev. Není se čemu divit. Provoz komplikuje nejen nepřehledné a obtížné levé odbočení z Husovy na Boreckého, ale také pravé odbočení na ulici Evžena Rošického. Zde totiž provoz brzdí další semafor (Rošického - Nedbala), takže auta často zůstávají viset v křižovatce. Opět jsme zde sledovali, jak řidiči dodržují světelnou signalizaci a opět to nebyla žádná sláva. Za patnáct minut jelo 16 aut na oranžovou a šest aut na červenou. „Jedinou možností ‚ulevení‘ pro tuto křižovatku je vybudování propojky Strakonická-Horáková, na povolení této krajské komunikace intenzivně spolupracujeme s Krajským úřadem Jihočeského kraje,“ doplnila mluvčí města.
I zde se o řidiče často pokouší infarkt. Křižovatka byla nedávno změněna, čímž bylo odstraněno především nepohodlné levé odbočení z Nádražní do Rudolfovské, přesto ale největším problémem zůstává nedostatečná kapacita křižovatky a tvoří se tak dlouhé fronty. Čas od času také řidiči kamionu neodhadnou výšku svého vozu a zaklíní se pod viadukt. Také tady jsme strávili patnáct minut a z našeho pozorování vyplynulo, že 35 aut projelo na oranžovou a 9 na červenou. Opět nic lichotivého, zvlášť když se jedná jenom o jeden směr. „Stav na této křižovatce se zlepší až vybudováním podjezdu pod vlakovým nádražím směrem do Suchého Vrbného a dálničního obchvatu,“ řekla k situaci na křižovatce Welzlová.
Jedna z nejvytíženějších křižovatek ve městě byla nedávno přetvořena a průjezdnost se s novým řešením o něco zlepšila. Přesto jde o neoblíbenou křižovatku, a to pravděpodobně opět především kvůli velkému vytížení a častým frontám. Nové řešení se jistě v dohledné době očekávat nedá. „K úpravě křižovatky již došlo, další možnosti nejsou, výrazné zlepšení bude až po realizaci dálničního obchvatu a takzvané Jižní tangenty - předpoklad je v roce 2020 až 2022,“ uzavírá Welzlová. Také zde jsme počítali počty aut projíždějících mimo zelenou. Výsledky? Na oranžovou 31, na červenou 3 auta, opět počítáno v jednom směru za patnáct minut.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Chyba neni v krizovatkach, ale v hustote provozu, zpusobeneho castecne chybejicim obchvatem mesta a predevsim nejsvetsi problem a chyba je v ridicich samotnych, neohleduplnost, arogance, agresivita.. Jen skutecnost kolik ridicu zcela ignoruje barvu na semaforu, mluvi sama za sebe.