Řidiče čeká letos velká zkouška trpělivosti. V Budějcích má proběhnout rekonstrukce Litvínovického mostu. Při opravě může dojít ke kolapsu dopravy, tomu chce však město zabránit.
Komunikace je ve vlastnictví Jihočeského kraje, který je prostřednictvím Správy a údržby silnic investorem stavebních oprav. „Rozpočet je přes pět a půl milionu korun,“ upřesnil mluvčí Jihočeského kraje Radek Šíma. Stavba by měla být zahájena v průběhu dubna a měla by trvat dva a půl měsíce.
Otázka většiny řidičů je nyní ta, jestli bude most při opravách alespoň z části průjezdný. „S úplným uzavřením mostu nesouhlasím, ale i v omezeném provozu musí být provedena opatření, která by problémy v dopravě minimalizovala. Víme ale, že i v omezeném provozu bude mít tato stavba velmi negativní důsledky pro dopravu v Budějovicích. Jedná se o jedno z nejcitlivějších míst z hlediska dopravy,“ řekl náměstek primátora František Konečný.
Podle slov náměstka primátora zjistilo město z vypracovaného matematického modelu, že v případě úplného uzavření mostu dojde k totálnímu kolapsu dopravy. „Na Sadech by jezdilo 40 tisíc aut, Nádražní by byla totálně ucpaná, Lidická také. Poslali jsme tyto informace na Správu a údržbu silnic, že není možné, aby došlo k úplné uzavírce. Svolal jsem také jednání, abychom zkusili problém vyřešit,“ doplnil Konečný.
Ve velmi špatném stavu jsou nosné prvky mostu. Město by si přálo, aby rekonstrukce byla provedena po etapách, kdy by byla vždy část mostu průjezdná. Investor akce naopak pracuje s variantou, že by po mostu jezdily jen prostředky Integrovaného záchranného systému, MHD a autobusy.
Most projde opravou a výměnou mostních závěrů i ložisek mostu. „Úložné prahy budou otryskány tlakovou vodou, odhalená výztuž sanována a beton reprofilován. Zasanují se spodní části nosníků a kraje krajních nosníků nad opěrami. Deformované části odvodňovačů budou opraveny, případně vyměněny,“ upřesnil Šíma. Tím ale opravy nekončí.
„Dále budou přetěsněny spáry mezi hrnci odvodňovačů a betonem říms. Prodlouží se odvodňovací trubičky až k úrovni spodní části nosné konstrukce. Poškozené části záchytného systému budou opraveny či vyměněny. U vozovky bude vyměněna obrusná vrstva a odvodňovací proužky z litého asfaltu u říms,“ dodal Šíma. Most během opravy projde rekonstrukcí nosné a spodní části, které tak zůstávají zachovány. Proto není možné případně rozšířit či navýšit počet jízdních pruhů. „Aby byl jejich počet navýšen, musel by se vystavět mostní objekt mostu zcela nový.“
Během stavebních prací pak neprojde úpravou křižovatka ulic Mánesova - Boženy Němcové. „Úprava této křižovatky nebude probíhat současně s opravou mostu. Proběhne až ve druhém pololetí roku,“ dodal Konečný. Výsledkem této rekonstrukce bude přidání odbočovacího pruhu k nemocnici, který by měl výrazně pomoci zlepšit průjezdnost křižovatky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Řidiče čeká letos velká zkouška trpělivosti. Ona ta zkouška trpělivosti, pokud se nepletu, je vlastně každý rok. Nic nového pod sluncem. Aspoň v Budějcích.