Počasí dnes25 °C, zítra25 °C
Pondělí 29. dubna 2024  |  Svátek má Robert
Bez reklam

Českobudějovický dopravní podnik má nové logo a připravuje další novinky

Šedesát pět let uplynulo od zavedení autobusové dopravy v Budějcích a při té příležitosti představil Dopravní podnik nové logo, které by mělo být předzvěstí dalších novinek. S heslem Chytrá cesta chce českobudějovický Dopravní podnik dosáhnout lepších služeb pro cestující. Mimo jiné například chystá pro příští rok bezkontaktní platbu jízdného v automatech i validátorech nebo internet ve vozech.

Nový symbol Dopravního podniku, který budou obyvatelé vídat na vozech již příští týden, by měl znázorňovat zkratku DP. Piktogram má představovat jednoho či dva navzájem se požírající hady, kteří mají značit dynamiku a cyklický koloběh městské dopravy. Celá proměna loga přišla na více než sto tisíc korun. Dosavadní logo mohli Budějovičtí vídat dlouhých šestnáct let. „Nezapomínáme na naší historii, ale nemůžeme žít jenom v minulosti. Potřebujeme se dívat dopředu,“ shrnul k výběru nového symbolu ředitel Dopravního podniku Slavoj Dolejš.

Dopravní podnik se chce vydat „Chytrou cestou“. Nový claim Chytrá cesta má představovat přijetí novinek, které usnadní cestování po městě a přimějí obyvatele přestoupit z auta do autobusů. „Chceme, aby chytrou cestu lidé vnímali nejen jako přepravu odněkud někam, ale také jako způsob, jak některé věci dělat jinak a lépe. Budeme rozšiřovat bezkontaktní platební terminály, digitální označníky s časy příjezdů na zastávkách či pokrytí vozů internetem,“ zmínil Radek Filip, vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy DPMČB. Příští rok chystá město jako vlastník společnosti i nákup klimatizovaných vozů.

Součástí idey Chytré cesty je i preference MHD na křižovatkách ke zrychlení dopravy. Vyhrazené pruhy pro autobusy a trolejbusy však nelze vytvořit na každé silnici, v krajském městě se nabízí i jiné řešení. „Chceme se zaměřit na komunikaci vozidel s řadiči křižovatek a na využívání takzvané dynamické preference na světelných křižovatkách. V tom je velký potenciál, jak docílit toho, abychom dodržovali jízdní řády,“ vysvětluje za DPMČB Radek Filip.

Českobudějovický Dopravní podnik si letos připomíná 65 let od zavedení autobusové dopravy a zároveň 25 let od obnovení trolejbusové dopravy ve městě.

Štítky dopravní společnost, České Budějovice, doprava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Českobudějovický dopravní podnik má nové logo a připravuje další novinky  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.