Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ukončila rekonstrukci tratě z Horusic do Ševětína. V úseku o délce 4,5 kilometru se stala trať dvoukolejnou, čímž se zvýšila přepravní kapacita i traťová rychlost. Náklady byly více než 997 milionů korun bez daně. Trať je součástí IV. rychlostního koridoru, který spojuje jižní Čechy s Prahou.
„Realizace této stavby přinesla především podstatné zkrácení jízdních dob, což zajisté potěší cestující. Původní traťová rychlost 100 kilometrů v hodině se po modernizaci zvýšila až na 160 kilometrů v hodině. I díky tomuto projektu zvládnou už za pár týdnů nejrychlejší vlaky trasu z Prahy do Českých Budějovic jen za dvě hodiny,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Stavbaři také opravili železniční stanice Dynín a Horusice. V Dyníně je modernizované kolejové rozvětvení ve směru na Veselí nad Lužnicí, je zde upraveno kolejiště a nový provozní objekt pro dopravní kancelář a technologická zařízení v blízkosti výpravní budovy. Železniční stanice Horusice byla přestavěna na zastávku s vnějšími nástupišti s přístřešky pro cestující. Kromě vybudování druhé koleje zde přibylo i nové přejezdové zabezpečovací zařízení se závorami.
Traťový úsek byl budován s ohledem na životní prostředí. Stavbaři upravili migrační prostupy pod dráhou a vybudovali velký mostní objekt pro křížení biokoridoru u Horusických blat.
Projekt prostřednictvím Operačního programu Doprava spolufinancuje Evropská unie. Zhotovitelem byla společnost STRABAG Rail SŽDC letos v opravách IV. rychlostního koridoru pokračuje. Plánuje rekonstrukci koridorové trati ze Sudoměřic u Tábora do Votic ve středních Čechách. Podle odhadů bude stát téměř 5,4 miliardy korun. Stavba má začít v srpnu a její ukončení je naplánováno na rok 2020.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.