Bez dopravního napojení se neobejde plánovaná přístavba Jihočeské vědecké knihovny na Lidické třídě v Českých Budějovicích. Proto by měla v této frekventované ulici před Krumlovským mostem vzniknout křižovatka řízená semafory. Vyjádření k záměru dotčených orgánů státní správy budou kraj i město znát na konci února.
Jihočeský kraj chystá rozsáhlou přestavbu a rozšíření českobudějovické vědecké knihovny na Lidické třídě. Při modernizace knihovny bude pamatovat i na motorizované zaměstance a návštěvníky knihovny, proto ze stávajících osmnácti parkovacích míst jich bude šestatřicet, a to díky podzemní garáži. Na zmíněné parkoviště je ale proto nutné udělat příjezd, dopravní napojení je podmínkou projektu.
„Spolupracovali jsme v tomto směru s magistrátem, který zvažoval několik variant. Nakonec se přiklonil k napojení na Lidickou třídu, a to světelnou křižovatkou, která bude před Krumlovským mostem přes řeku Malši,“ uvedl náměstek hejtmanky Jihočeského kraje Pavel Hroch.
K Jihočeské vědecké knihovně v Českých Budějovicích na Lidické třídě nyní auta jezdí z Mánesovy ulice. „Město nakonec souhlasilo s dočasným napojením do Mánesovy ulice. S trvalým jsme ale nesouhlasili, protože Mánesovka je nejvíce zatížená komunikace v Českých Budějovicích,“ řekl náměstek českobudějovického primátora František Konečný.
Podle náměstka je stávající dočasný příjezd od Mánesovky naprosto nevyhovující. Auta se už totiž zařazují do stávajích pruhů Mánesovy ulice, která je velmi vytížená. Konečný dále uvedl, že jedinou možností, jak může Jihočeský kraj dopravně napojit knihovnu, je odbočením z Lidické třídy. „Samostatné pravé odbočení nedovolila policie a tak Jihočeský kraj prostor řeší jako světelnou průsečnou křižovatku,“ upřesnil náměstek.
„Tím by se vyřešil nejen výjezd a vjezd ke knihovně, ale i k soudu, parkovacímu domu nebo zimnímu stadionu, a k výjezdu z ulice Karla IV. tak přibyde další. Bude tam jednodušší možnost odbočit doleva. Nyní tam při tomto odbočování vznikají velice nebezpečné situace,“ podotkl Konečný.
Vzhledem k potřebě nalézt nejoptimálnější variantu řešení křižovatky zadal Jihočeský kraj na podzim loňského roku studii, která má výslednou variantu, po posouzení z různých hledisek, doporučit.
„Protože studie dosud není dokončena, nelze předjímat její výsledek. Další výrobní výbor, na kterém budeme seznámeni s vyjádřeními dotčených orgánů státní správy, se plánuje na konec února. Konečná varianta bude samozřejmě společným výsledkem města i kraje, neboť se od samého počátku zpracování studie zástupci obou subjektů podílejí na jejich projednávání," uvedl mluvčí Krajského úřadu Jihočeského kraje Radek Šíma s tím, že termín realizace, výše nákladů a investorství se bude odvíjet od výsledku dalších jednání.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.