Elektronický nákup jízdenek za městskou hromadnou dopravu získává na oblibě

Autoři | Foto Jana Kroneislová

Skoro 84 tisíc sms jízdenek prodal Dopravní podnik města České Budějovice za prvních pět měsíců. Oproti loňskému roku je to za stejné období skoro o dvacet procent více. Na oblíbenosti získává i aplikace Sejf, přes kterou si lidé nakoupili více než 25 a půl tisíce jízdenek.

Kromě klasických papírových jízdenek, které lidé k cestování městskou hromadnou dopravou používají, se v minulých letech přidala i elektronická varianta placení smskou nebo přes aplikaci Sejf. 

„Z dat, která máme k dispozici, vychází, že elektronická forma nákupu jízdních dokladů získává každým rokem na větší oblibě“, sdělil ředitel a místopředseda představenstva dopravního podniku Slavoj Dolejš. V roce 2015 si elektronické jízdenky zakoupilo 145 757, v roce 2017 to bylo o 65 022 více.

Nejoblíbenější variantou ale stále zůstávají klasické jízdenky, kterých se v loňském roce prodalo 5 501 717 kusů. Důvodem může být i jednačtyřicet jízdenkových automatů, které jsou rozmíštěné po městě. Na osmi z nich se dá platit kartou. Dalšími možnostmi nákupu jsou pak externí prodejci, kterých má dopravní podnik v Českých Budějovicích nasmlouváno přes 30.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky dopravní podnik, doprava, MHD, jízdenky, sms, Sejf, České Budějovice

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.