Firma GW Train Regio, která provozuje šumavské lokálky, zvýší v létě při turistické sezoně kapacitu vlaků, aby v jednom bylo kolem 260 míst. Firma ze skupiny GW Jihotrans zahájila před 14 dny zkušební provoz sedmi cyklovleků, každý pojme 56 kol. V provozu má firma 18 souprav. To v úterý 3. července oznámil generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar.
Na tratích jezdí vozidla Regio Sprinter, kapacita jednoho je 65 míst k sezení, ve vlacích jsou bezbariérová WC včetně pultů pro přebalování kojenců, sedačky jsou sklápěcí a polohovatelné. „Kapacita vlaku 130 cestujících je v sezoně nedostatečná, takže navyšujeme soupravy, abychom se pohybovali kolem 260 míst na vlaku. Buď jezdíme ve dvou nebo třech Regio Sprinterech, nebo máme dva velkokapacitní dvoumotorové vlaky pro 130 lidí, ty nasazujeme na jednu soupravu společně s cyklovleky," řekl Krigar.
Během léta jezdí většinou vlaky s 260 nebo 180 místy. V záloze má firma i autobusy s vlekem na kola. Před dvěma týdny zařadil GW Train cyklovleky, jichž má sedm, časem přibude osmý. Obsluhují ho dva nakladači. „Je to nákladní vagon, na kterém jsou držáky na kola," řekl Krigar.
Co do zájmu cyklistů vychází firma z loňské zkušenosti Českých drah (ČD), jež dopravu na trati zajišťovaly předtím. Vagony pro kola jsou přestavěné poštovní vagony Slovenské pošty, takzvané Gábiny z 80. let.
Dopravu na tratích České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary provozuje GW Train Regio od prosince 2017. Jihočeský kraj zaplatí za služby tohoto dopravce za 15 let 2,25 miliardy Kč. Roční objem kilometrů je 1,3 milionu. V provozu je nyní 18 souprav. Jedna souprava z květnové nehody u Mříče na Českokrumlovsku, kdy se zranilo 14 lidí, stojí zatím ve Volarech a není opravená.
Během léta roste firmě počet ujetých kilometrů, do konce roku o 25.000 kilometrů. „Některé vlaky se začaly více točit, víc jezdíme. Dá se předpokládat, že by tento jízdní řád byl i po konci sezony," řekl Krigar. Na tratích nesmí firma rezervovat místenky, což vyplývá ze smlouvy s Jihočeským krajem. V reakci na přání cestujících zvažuje, že rozšíří prodej jízdenek o nová místa ve větších městech. O provoz na tratích se stará asi 80 zaměstnanců, z toho 42 strojvedoucích.
GW Train Regio provozuje osobní vlaky v Jihočeském, Karlovarském, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji, linku R25 Plzeň - Most i vlaky na dvou hraničních přechodech. Její vlaky předloni přepravily 894.000 lidí, má 160 zaměstnanců. Jediným akcionářem společnosti je GW Jihotrans, jehož loňský obrat byl 3,6 miliardy korun a zisk po zdanění 125 milionů, jak řekl Krigar v úterý 3. července. Skupina má asi 1100 zaměstnanců.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Dobrý je ilustrační snímek vozidla - bez nízké podlahy a klimatizace. Oč méně mafiánský provozovatel plní závazky smlouvy uzavřené s krajem za nejbohatšího chataře Zimoly, o to více si chválí vozy na kola. Alespoň něco, když to ostatní stojí za houby, žejo. Přece si neurvou od peněženek slíbené prachy, co jim je do nějakých cestujících.