Počasí dnes26 °C, zítra21 °C
Úterý 30. dubna 2024  |  Svátek má Blahoslav
Bez reklam

Jihočeská D3 je nejrozestavěnější dálnicí v Česku. Hotová by měla být v roce 2024

V České republice se aktuálně staví 177 kilometrů staveb, z toho je 110 kilometrů dálnic a 67 kilometrů silnic I. třídy. Nejrozstavěnější dálnici je podle ministerstva dopravy právě jihočeská D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi.

„Nejrozestavěnější je jihočeská část dálnice D3, kde se aktuálně pracuje na skoro 19ti kilometrech dálnice, ke které se přidá dalších 20 kilometrů obchvatu Českých Budějovic,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Konkrétně se staví část dálnice D3 Bošilec – Ševětín, která bude hotová v příštím roce, a úsek Ševětín – Borek, který se otevře v roce 2020.K zahájení v následujících měsících se připravují úseky Úsilné – Hodějovice a Hodějovice - Třebonín na kterých aktuálně probíhá hodnocení nabídek stavebních firem.

Nejnižší nabídku na část Úsilné – Hodějovice dala firma Hochtief a Colas. Sedmikilometrový úsek nabídla postavit za 5,286 miliardy korun. Oproti odhadu ŘSD, která předpokládá cenu ve výši 6, 874 miliardy korun, je nabídka o více než dvacet procent menší. Nejnižší cenu, 3,9 miliardy korun bez DPH, na druhý zmiňovaný úsek nabídlo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Içtaş. 

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. U hranic s Rakouskem by dálnice měla stát v roce 2024.

Foto mdcr.cz

Štítky dálnice, D3, stavba, Ministerstvo dopravy, Jihočeský kraj, Česko, Dálnice D3, České Budějovice, Praha, Ministerstvo dopravy České republiky, Hodějovice, Dan Ťok, Ševětín, Úsilné

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

A zároveň je JČ kraj oblastí s nejhorší veřejnou dopravou. Nebylo tomu tak vždy. Provinční vlády ODS a ČSSD zničily celkem obstojně fungující systém vlaků&busů a učinily z venkovských obyvatel totální závisláky na osobních autech. Za ušetřené se někdo má velice dobře. Z venkovanů okolo Budějc tím vytahují mnohem více peněz za benál, nežli třeba z venkovanů bydlících v Dobřichovicích a okolí a ti nemajíce jiných možností, smrdí, rachtají a překáží se svými ojetými křápy ve městech. Současné vedení kraje nejenže s tím nic nedělá, ale ještě situaci zhoršuje - kupř. vyštvalo českobudějovické MHD z příměstských linek, čím příměsto dále podražilo (nyní nelze využít laciných tarifů MHD), namísto výstavby přestupních uzlů vlak&bus s informačními systémy a parkovišti (což je zcela běžné kupř. i v Plzeňském kraji) dogmaticky lpí pouze na koncepci autobusových svozů do center, kdy busy poskakují v zacpaných ulicích společně s auty těch, jimž "nic nejede". Přitom železniční infrastruktura vůči kongescím imunní ponechává současné vedení zcela v klidu. Dále tak přispívají k větší a větší zacpanosti hlavních silnic do center měst. Kocourkov zřejmě podpořený finanční provázaností majitelů bus doprav s vysokým úřednictvem KÚ. Viz. další zhoršení dostupnosti vlakové dopravy zapříčiněné bezhlavou privatizací provozu železnic Šumavy pro jednoho ze zmiňovaných šíbrů. Není divu, že využití veřejné dopravy v JČk pokleslo o téměř 60% během 10 let, za což nikdo zřejmě neponese zodpovědnost!

Pondělí, 15. října 2018, 12:30Odpovědět

Jihočeská D3 je nejrozestavěnější dálnicí v Česku. Hotová by měla být v roce 2024  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.