Od dubna 2019 začnou do Budějc z Prahy jezdit žluté vlaky, na Šumavě budou vlaky jezdit i v zimě každé dvě hodiny, zimní provoz posílí i jindřichohradecká úzkokolejka. České dráhy zdražily jízdné.
Od dubna příštího roku se už na cestě do Prahy nebudou muset cestující z Budějc spoléhat pouze na České dráhy. Nový expres mezi jihočeskou a českou metropolí zavede RegioJet. Stejně jako národní dopravce, i žluté vlaky budou stavět v Táboře. Spoj bude ráno v 9:01 odjíždět z Prahy, zastaví v Táboře a v 11:06 bude v Budějcích. Zpět z Budějc odjede ve 12:55, v Praze bude ve 14:56. „V Českých Budějovicích bude mít ještě přímé provázání na autobusový spoj do Českého Krumlova. Pravděpodobně bude provázán i se spoji od Brna, povedeme to s možností přímé cesty Brno - České Budějovice," řekl mluvčí Regiojetu Aleš Ondrůj.
Dneškem zavádějí nové jízdní řády České dráhy, jižních Čech se však změny netýkají. Cestující si ale stejně jako ve zbytku Česka sáhnou zas o něco hlouběji do peněženek.
Národní dopravce ode dneška zdražil jízdenky, a to o 2,5 procenta. Nárůst cen zdůvodňuje růstem inflace. Naopak příjemnou novinkou je širší nabídka traťových jízdenek pro denní dojíždění. Její vzdálenost byla dosud ohraničená na 120 kilometrů, nyní platí až na 150 kilometrů. Traťové jízdenky mohu využívat i senioři nad pětašedesát let a na vybraných tratích Dráhy dávají slevu 25 procent všem cestujícím.
Změny proběhnou i na šumavských lokálkách, kde dopravu na tratích provozuje GW Train Regio. Spoje, které jezdí od léta každé dvě hodiny, budou v tomto intervalu jezdit celoročně.
Na úzkokolejce z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice kraj vrátí zpět čtyři páry vlaků. „Vidíme potenciál turistického ruchu i v zimě, kdy k nám budou jezdit lidé vyhledávající romantiku, samotu. Nečekám davy, spíš, že skupinky přátel, rodiny pojedou na výlet do České Kanady, projdou se po lese, na skalní útvary a budou mít možnost se v poledne vracet zpátky," řekl Martin Stach ze společnosti Jikord, jihočeského koordinátora dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Na ně (zatím) nezaútočila rušící mánie bývalého hejtmana s notně vymočeným poraděnkem - docentem Žemličkou. Vím, jeden je zpět v Bystřici a druhý (naštěstí) mrtvý, nicméně jejich sprask vzletně zvaný "Koncepce rozvoje veřejné dopravy pro roky 2016 - 2022" (s věcí obeznámení znalci situace však hovoří spíše o řízeném vytlačování veřejné dopravy z území Jihočeského kraje, se zvláštním zřetelem k vymístění Národního železničního dopravce) platí a je naplňován bohužel stále. Auty zcela zacpaná města jsou důkaz.