Počasí dnes3 °C, zítra11 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Železnice na jihu Čech budou provozovat České Dráhy. Leo expres z výběrového řízení odstoupil

V tendru Jihočeského kraje za šest miliard korun na desetileté provozování železničních tratí po roce 2019 zůstaly jako jediný účastník České dráhy. Firma Leo Express ve středu z výběrového řízení odstoupila. Do konce dubna chce mít kraj s národním dopravcem smlouvu o smlouvě budoucí. Jde o provoz motorové i elektrické trakce a speciální trati takzvané Bechyňky, objem 5,5 milionu kilometrů ročně.

Soutěž se týká všech tratí vyjma takzvaných šumavských lokálek, které provozuje firma GW Train Regio. První tendr kraj zrušil, nabízené ceny připadaly vedení kraje vysoké. Leo Express z nové soutěže odstoupil, protože uspěl v tendru Zlínského kraje a vlaky, které chtěl využít v jižních Čechách, nasadí na Zlínsku, řekl radní pro dopravu Jiří Švec (STAN). „Tím pádem nám ve hře zůstává jediný hráč, zájemce, což jsou České dráhy," řekl Švec.

Soutěžené tratě provozují právě ČD. „Do konce dubna bychom rádi měli smlouvu o smlouvě budoucí. Mohli by u nás začít jezdit od prosince 2019," řekla hejtmanka Jihočeského kraje Ivana Stráská.

Jihočeský kraj nedávno první tendr zrušil kvůli vysokým cenám. „Poté jsme vypsali přímým zadáním obě tratě, jak elektrickou, tak motorovou trakci, tak Bechyňku. Po změně zadávací dokumentace jsme museli ustoupit od toho, že budou všechny vlaky nové a od některých technických vylepšení, která jsme si představovali. Přesto jsme to naformulovali tak, aby se na jihu Čech objevily nové vlaky, aby komfort pro cestující dosáhl zlepšení, a nám ten veliký tendr přinese slušnou cenu," uvedla Stráská. Bechyňka je elektrická trať napájená 1500 volty.

V létě otevře kraj zadávací řízení na desetiletý provoz autobusové dopravy v jižních Čechách. Předpokládaný rozsah zakázky je 4,1 miliardy korun a roční objem 21 milionů kilometrů. Noví dopravci by měli začít jezdit v prosinci 2021. Novinářům to dnes řekl krajský radní pro veřejné zakázky Antonín Krák. „Teď zadávací řízení nepustíme, dodatkem prodloužíme smlouvu se stávajícími dopravci o dva roky," řekla hejtmanka. Podle Švece tak budou mít dopravci dost času se připravit.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky železnice, správa, autobusy, České dráhy, Jihočeský kraj, výběrové řízení, Česko, LEO Express, Jiří Švec, Ivana Stráská, Zlínský kraj, Starostové a nezávislí, Antonín Krák

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Kterak si účastníci hry na trh pojišťují teplá místečka. Anebo jinak; Zrušíme v průběhu 10 let nějakou tu stovku spojů osobních vlaků od ČD, aby jsme pak za ně "vysoutěžili" pár linek na Šumavě. S finančním rozdílem si už dobře poradíme. Chatičky, nejen ze špitálů budou! A cestující? Těm nakukáme, že nejmódnější je zrovna nyní jezdit auty. Co je nám do nich, ani moulům nevadí, že na nich, třeba oproti obyvatelům Středních Čech pěkně vaříme prachy

Pátek, 11. ledna 2019, 09:38Odpovědět

Železnice na jihu Čech budou provozovat České Dráhy. Leo expres z výběrového řízení odstoupil  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.