Dva a půl roku trval proces kolem obchvatu Českých Budějovic. Dnes konečně podepsalo Ředitelství silnic a dálnic smlouvu na úsek Úsilné – Hodějovice se sdružením firem Hochtief, Colas a M-Silnice. Ti ho nabídli postavit za nižší cenu, než ŘSD předpokládalo.
Úsek Úsilné – Hodějovice blokovala stížnost italsko-tureckého sdružení firem, které si stěžovalo na netransparentní změny provedené v zadávací dokumentaci. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale jejich stížnost v polovině března zamítl. Ředitelství silnic a dálnic tak dnes mohlo podepsat smlouvu na sedmikilometrový úsek.
Soutěž vyhrálo sdružení firem Hochtief, Colas a M-Silnice, které postaví část obchvatu za 5,285 miliardy korun bez DPH. ŘSD přitom předpokládalo cenu vyšší. Podle mluvčího Jana Rýdla by se mohlo začít stavet zhruba za čtrnáct dní. „Část přípravných prací už máme za sebou. Aniž bychom čekali, vyňali jsme to ze zakázky a udělali jsme tam nějakou zemařinu," řekl Rýdl.
Dnes jsme podepsali smlouvu s vítězem výběrového řízení na výstavbu úseku D3 310/I Úsilné - Hodějovice. pic.twitter.com/ij0hzDaw88
— Jan Rýdl (@JanRydl) 28. března 2019
Součástí obchvatu bude také kilometrový tunel Pohůrka. Podle serveru zdopravy.cz vznikne zahájením stavby D3 Úsilné – Hodějovice největší dálniční staveniště v republice. ŘSD před několika týdny předalo staveniště na navazující úsek Hodějovice – Třebonín, který za 5,8 miliardy staví italsko-slovenské sdružení Salini Impregilo a Doprastav.