Silnice I/34 (výjezd z Třeboně na Jindřichův Hradec) nebo hlavní silnice I/20 u Protivína. To je jen malý výčet nejnebezpečnějších úseků v Jihočeském kraji. Automapa Allianz, která tyto úseky vyhodnocuje, se neřídí počtem smrtelných nehod, ale poukazuje na úseky, které jsou, bez ohledu na to, kolik tam bylo závažných nehod v jednom momentu, rizikové pro danou oblast.
Nejnebezpečnějším úsekem Jihočeského kraje zůstává silnice I/34 (výjezd z Třeboně na Jindřichův Hradec). Na druhém místě je opět Jindřichohradecko, tentokrát silnice I/34 v Jarošově nad Nežárkou. Třetí místo obsadila hlavní silnice I/20 u Protivína.
Kdo by si ale myslel, že úseky se do mapy zařazují podle počtu smrtelných nehod, byl by na omylu. „Jako příklad uvedu „diskotékovou nehodu“, při které by třeba v jednom autě zemřeli čtyři lidé. V tomto případě by vyšlo, že tento úsek je bezkonkurenčně nejhorší, protože tam byli čtyři mrtví. To o tom samotném úseku ale nic neříká. Jde pouze o náhodu,“ uvedl tiskový mluvčí Allianz pojišťovny Václav Bálek.
Nově jsou do automapy zařazeny úseky, které byly nejrizikovější v loňském roce. Jde o silnici I/4 u Drhovle na Písecku, kde se loni v listopadu stala tragická nehoda, při které zemřeli 4 lidé, celorepublikově je tento úsek na druhém místě. Dále silnice I/4 Strunkovice nad Volyňkou a I/19 u Opařan.
„Naše metodika je postavena na oficiálních statistikách nehodovosti. Základní podmínkou pro zařazení konkrétního místa do automapy jsou alespoň dvě na sobě navzájem zcela nezávislé dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo smrtí v daném časovém období, mezi nimiž nebyla vzdálenost větší než 100 metrů. Roli hraje i počet a závažnost dalších zdravotních následků,“ popsal Václav Bálek.
Většinou jde o rovné úseky, kde si řidiči řeknou, že se nemůže nic stát. „Tyto úseky jsou nebezpečné v tom, že řidiče lákají například k předjíždění a to i v případě, že tam je plná čára. Není to vůbec o kritických křižovatkách, kde by někdo jel na červenou nebo nedal někomu přednost,“ dodal Bálek.