Italská firma, která staví dálnici D3, má další problém. Po Slovensku vypovědělo smlouvu i Polsko

Italská stavební firma Salini Impregilo, která je jedním ze zhotovitelů jižní části obchvatu Budějc, má po Slovensku další problém. Kvůli neplnění závazků od smlouvy odstoupilo i Polsko.

Pověst Salini Impregilo má další trhlinu. Podle serveru zdopravy.cz nevykonávala polská odnož firmy nasmlouvané práce, neplnila harmonogram staveb, neplatila subdodavatelům a využívala neoznámené dodavatele prací i materiálu.

„Po opakovaných výzvách generálního dodavatele Salini Polska, aby se vrátil k výstavbě a provedl práce v souladu se smlouvou, se Generální ředitelství státních silnic a dálnic na základě jednoznačných faktů, rozhodlo odstoupit od smluv s konsorciem, který realizuje dálnici A1 mezi uzly Rząsawa a Blachownia,“ uvedlo ředitelství v tiskovém prohlášení.

S firmou měli problém i na Slovensku. Stavbu dálnice v D1 v úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala od počátku provázely spory investora se zhotovitelem o peníze a neplnění termínů. Začátkem března se Slováci s firmou rozloučili.

Salini Impregilo spolu se slovenským Doprastavem začala koncem března poprvé stavět i v České republice. Buduje jižní část obchvatu Českých Budějovic za 5,8 miliardy korun. Ředitelství silnic a dálnic na monitoring průběhu prací nasadilo dron, zatím prý jde stavba podle plánu.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, D3, stavba, Salini Impregilo, Polsko, Slovensko, dálnice, České Budějovice, Generální ředitelství státních silnic a dálnic, Doprastav, Ředitelství silnic a dálnic, Česko, Dálnice D1, Lietavská Lúčka

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.