Dálnice D3 se na konci června zase o kousek rozroste. Ředitelství silnic a dálnic zprovozní na konci května úsek Bošilec – Ševětín, jehož stavba byla slavnostně zahájena na konci září 2015. Více než osm kilometrů dálnice vyšlo na 1,25 miliardy korun.
Slavnostní zahájení stavby osmikilometrového úseku proběhlo na konci září 2015. Samotné stavební práce byly spuštěny až v únoru 2016. Úsek, navazující na již hotovou část Veselí nad Lužnicí – Bošilec, vyšel na 1,25 miliardy korun bez DPH. Jeho zprovoznění je naplánováno na 24. června. Zúčastnit by se ho měl nový ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Stavbaři ale z úseku po jeho oficiálním otevření jen tak nezmizí. Pracovat by se mělo ještě pod dálničními mosty a také na přeložkách místních potoků. „Jedná se o práce, které nejsou potřebné pro uvedení dálnice do provozu,“ uvedl pro Českou televizi mluvčí stavební firmy Metrostav Vojtěch Kostiha. Vše by podle něj mělo být hotové do února příštího roku.
Osmikilometrový úsek obsahuje čtyři protihlukové stěny, osm různých mostů a jeden podchod pro pěší. Stavba končí na 117 kilometru napojením na stávající silnici I/3 před Ševětínem, kde navazuje další připravovaná stavba.
ČTĚTE TAKÉ: Ředitelství silnic a dálnic může dostavět D3 u Ševětína, soud zamítl žalobu
Na jaře začalo ŘSD stavět obchvat Českých Budějovic, který bude součástí D3 a hotový má být v září 2022. Tvoří ho část Hodějovice-Třebonín dlouhá 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy Kč. „Teď tam byl kontrolní den a ve skluzu firmy nejsou," řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem podle ŘSD hotová do roku 2024. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. Dálnice má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Z celkových 170 kilometrů je jich v provozu asi 50.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.