Modernizace trati Sudoměřice – Votice na 4. tranzitním koridoru zdárně pokračuje. Správa železniční dopravní cesty slavnostně zahájila ražbu delšího ze dvou budovaných tunelů– Mezno. Jeho výstavba přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků jedoucích z hlavního města na jih Čech.
Tunel Mezno dosáhne délky 840 metrů. Bude tak o téměř dvě stě metrů delší než tunel Deboreč (660 metrů), jehož realizace začala v prosinci loňského roku, a kde se dosud prorazilo 380 metrů. Oba tunely jsou raženy tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejímu následnému jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.
„Kromě obou tunelů na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení celé modernizace předpokládáme v roce 2022,“ popsal náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než stávající. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu.
Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor – Sudoměřice včetně Sudoměřického tunelu, který byl prvním na železnici v jižních Čechách.