středa 13. listopadu 2019 Tibor

Kompaktní i svižné. Pátá generace Renaultu Clio osloví i sportovně naladěné zájemce

Nejúspěšnější francouzské auto všech dob. Co si pod tímto slovním spojením představíte? Kdo hádá Renault Clio, nemýlí se. Za bezmála třicet let, kdy se tenhle kompaktní vůz objevil na trhu, se ho prodalo zhruba patnáct milionů kusů. Poslední pátou generaci teď v testu vyzkoušela redakce Budějcké Drbny.

Z jihu Čech na Ještěd a zpět. Na testovací jízdu napříč celou republikou si redakce vypůjčila nový Renault Clio R.S. Line, který zaujme především svou agresivní vizáží. Nástupce modelu GT Line v modrém kabátě upoutal pozornost nejednoho cyklisty stoupajícího nejvyšší vrchol Ještědsko-kozákovského hřbetu i tatínky v rodinných vozech v pomalu popojíždějící koloně na dálnici D1.

Bodejť by ne. Srdce každého milovníka sportovně laděných vozů musí zaplesat. Clio R.S. Line dostalo specifickou masku ve tvaru včelích pláství, pohledná sedmnáctipalcová kola a ostře řezanou záď. Naopak v interiéru na posádku čekají sportovní sedadla, která vkusně doplňují karbonové prvky a kožený sportovní volant. Jednoduše interiér, který může závidět ledajaký hot-hatch.

Sportovně laděné Clio je vybaveno třemi režimy. Běžný režim můžete na dlouhé cestě vyměnit za Eko nebo naopak na horských klikatých cestách dostane u většiny řidičů přednost režim Sport.

Vůz Renault Clio R.S. Line pro test zapůjčilo AUTA BOREK a.s.. Autorizovaný prodejce značek Renault a Dacia. Kompletní nabídku společnosti najdete zde.  

Cena Clia R.S. Line startuje u slabší verze TCe 100 s manuální převodovkou na 384 tisících korun. Výkonnější verze s agregátem TCe 130 s automatickou převodovkou vyjde o zhruba 75 tisíc korun dráž. Finální ceny jsou však upravovány dle probíhajících akcí u dealera Auta Borek. Aktuálně jsou nabízeny premiérová zvýhodnění a další..

Právě dostatečně výkonný motor ve spojení s automatickou převodovkou s pádly řazení pod volantem nabízí slušný sportovní zážitek z jízdy.

Možná až překvapivě dobře fungoval na klikatých horských silničkách v okolí Liberce sportovně laděný podvozek, který i při ostřejší jízdě držel jako přibytý. Naopak na horších cestách nižších tříd, kterých bohužel není málo, působí až trochu tvrději. Nutno dodat, že žádné rázy z horšího povrchu nejsou přenášeny do interiéru a vůz působí pouze až moc sportovním dojem na průměrnou českou silnici.

Překvapivě prostorný je i zavazadlový prostor. Jeho velikost pro potencionálního zákazníka asi není v tomto případě rozhodující, i tak se nemusí posádka obávat toho, že by do něho bezpečně neuložil cestovní kufr, pár batohů a ještě tašku s nákupem na pár dní. Otevírání kufru je navíc vkusně schováno v listě nad registrační značkou. Nic tak nenarušuje sportovní záď.

Když sečteme pozitiva a negativa modelu, nemůžeme hodnotit jinak než pozitivně. Clio R.S. Line určitě není modelem, který by skončil v propadlišti dějin. Ba naopak. Už teď je jasné, že si své příznivce najde. Nejde totiž o ostře sportovně laděný vůz, jak je tomu třeba u výkonného Renaultu Megane R.S. Clio jednoduše uspokojí vaše požadavky na sportovní, ale také ekonomickou jízdu.

Klady:

  • Sportovní design
  • Slušná výbava u všech verzí
  • Dostatečný výkon u slabší motorizace

Zápory:

  • Podvozek není stavěný na horší cesty
  • Místo na zadních sedadlech odpovídá třídě vozu

Štítky Renault, recenze, Renault Clio, Auta Borek, test

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.