Správa železniční dopravní cesty včera zahájila stavbu koridoru v úseku Soběslav – Doubí. Podle serveru zdopravy.cz ho postaví sdružení firem Eurovia, Strabag a Metrostav, které zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun. Trať bude souběžná s dálnicí D3. To umožní zvýšení rychlosti vlaků na 160 kilometrů v hodině. SŽDC by rychlost chtěla zvýšit na 200 kilometrů za hodinu.
Stavba navazuje na modernizaci úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi, která proběhla v letech 2014 a 2015. Délka nové trati bude 8,8 kilometru, zhruba polovina povede v těsném sousedství dálnice D3. Ve stanici Soběslav bude zrušen současný železniční přejezd a nahrazen podchodem pro pěší.
Součástí trati bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Díky vedení stavby v nové stopě by cestující neměly výrazněji trápit výluky. Na ty dojde jen při napojování nového úseku.
„Zahájili jsme předposlední úsek celého koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Nyní nám zbývá už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě intenzivně pracujeme,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Mezi Ševětínem a budějckou čtvrtí Nemanice se počítá se dvěma dlouhými tunely. Tunelovat by se mohlo začít v roce 2023. Po dokončení koridoru se jízdní doba expresů z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hodině a čtyřiceti minutám.