neděle 8. prosince 2019 Květoslava

Obce protestují proti zavření silnice z Nové Pece na hraniční přechod Zadní Zvonková – Schöneben

Obce z jižních Čech, Horního Rakouska a Dolního Bavorska protestují proti tomu, aby část nově opravené silnice z Nové Pece na hraniční přechod Zadní Zvonková - Schöneben byla od konce roku kvůli ochraně zvěře od desáté hodiny večerní do šesté ráno zavřená. Před tím, než bude noční provoz zakázán, měly by úřady udělat monitoring dopravy, řekli dnes novinářům zástupci Infrastrukturního spolku tří zemí.

Ministerstvo dopravy bude rozhodovat o odvolání proti stavebnímu povolení, které podala jedna obyvatelka. Krajský radní pro dopravu Jiří Švec řekl, že noční zákaz jízdy považuje za přemrštěný.

Po silnici jezdí místní za prací do Rakouska a lyžaři do areálu Hochficht. O omezeném nočním provozu rozhodl v roce 2011 krajský odbor životního prostředí, vyplynulo to z procesu posouzení vlivů na životní prostředí EIA.

Starosta Horní Plané Jiří Hůlka řekl, že by se nejdřív měl udělat monitoring dopravy. Měl by se vyhodnotit po pěti letech a omezení přijmout, až když denní provoz překročí 300 aut. Podle Hůlky je nesmyslné, aby se nejdřív provoz zakázal a až pak se monitoroval provoz. Teď je silnice v předčasném užívání, jezdí se po ní. Značky se zákazem by se měly osadit při kolaudaci.

Silnice na Hochficht, po níž jezdí lyžaři, bude přes noc zavřená

Část nově opravené silnice z Nové Pece na hraniční přechod Zadní Zvonková - Schöneben, po níž jezdí místní za prací do Rakouska a čeští lyžaři do skiareálu Hochficht, bude kvůli ochraně zvěře od desáté hodiny večer do šesté ráno od konce roku...

Podle Hůlky by se mělo prodloužit předčasné užívání do doby, než se situace vyjasní. „Stavební povolení nemůže dopředu predikovat, jak se má po té silnici jezdit,“ řekl Hůlka.

Podle Švece musí úřady počkat, jak o stavebním povolení rozhodne ministerstvo dopravy. „Všichni, se kterými jsem se bavil, se shodli, že podmínka (nočního zákazu) je přemrštěná a ani není logické ji naplňovat, protože ještě nebylo monitorovací období,“ řekl Švec. Až se vyjádří ministerstvo, rozhodne o provozu radnice v Českém Krumlově, dodal.

V úseku je nižší rychlost než před opravou, místo 50 se smí jet 40 kilometrů v hodině. Proti nižší rychlosti neprotestuje předseda Infrastrukturního spolku Walter Höllhuber. „Ale není možné, abychom 30 let po pádu železné opony zažívali na hranicích novou šikanu, kvůli ekologickým aktivistům,“ řekl Höllhuber.

Národní park Šumava neeviduje na silnici srážky chráněných zvířat s auty. Již dříve to řekl mluvčí parku Jan Dvořák. Jihočeský kraj silnici postupně opravuje a rozšiřuje, dosud investoval 140 milionů korun. Dvanáctikilometrový úsek je v některých místech široký tři metry.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky Rakousko, Německo, stavby, silnice, doprava, správa, České Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Jiný zase protestuje proti uzavření 2 železničních tratí a neexistenci slušné veřejné dopravy na území kraje...

středa, 13. listopadu 2019, 08:24

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.