sobota 24. října 2020 Nina

Ministerstvo životního prostředí prodloužilo kladné stanovisko EIA k přestavbě úseku Nemanice – Ševětín

Správa železnic úspěšně pokračuje v intenzivní přípravě další a zároveň již závěrečné stavby v rámci IV. koridoru v úseku Nemanice – Ševětín. V říjnu loňského roku získala pravomocné územní rozhodnutí a 14. února ministerstvo životního prostředí prodloužilo kladné stanovisko EIA, a to o dalších pět let.

V nadcházejících dnech předloží Správa železnic ministerstvu dopravy záměr projektu odpovídající schválené variantě a zároveň nyní také finalizuje zadávací dokumentaci pro výběr zhotovitele na zpracování dokumentace pro stavební povolení a provedení stavby. „Vstupujeme tímto do závěrečné fáze přípravy této významné stavby s předpokladem zahájení realizace v roce 2023,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

V rámci stavby se připravuje zdvoukolejnění a modernizace celého úseku trati v délce zhruba 18 kilometrů pro budoucí rychlost až 200 kilometrů v hodině včetně realizace dvou nových dvoukolejných tunelů, Hosínského (3 120 metrů) a Chotýčanského (4 775 metrů), který se tak stane nejdelším tunelem v České republice. 

Dokončení modernizace IV. koridoru přinese významnou časovou úsporu jízdní doby. Před zahájením realizace bylo možné trasu z Prahy do Českých Budějovic překonat za dvě hodiny a patnáct minut. Po kompletním dokončení pak klasická expresní souprava stejný úsek urazí za jednu hodinu a čtyřicet minut, souprava s naklápěcími skříněmi dokonce za jednu hodinu a třiadvacet minut.

Ohodnoť článek

Tisková zpráva | Foto pixabay.com

Štítky EIA, Správa železnic, ministerstvo životního prostředí, Nemanice – Ševětín

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.