pondělí 25. května 2020 Viola

Správa železnic pokračuje v přípravě modernizace úseku Nemanice – Ševětín

Příprava modernizace posledního úseku jižní větve čtvrtého tranzitního koridoru z Nemanic do Ševětína postupuje do další fáze. Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace stavby pro vydání stavebního povolení. Předpokládaná hodnota zakázky je 437,7 milionu korun, termín pro podávání nabídek je 7. května.

Cílem stavby je zdvoukolejnění celého úseku a zvýšení rychlosti na 160 kilometrů v hodině. Pro dosažení požadovaných parametrů bude trať vedena v celé délce po přeložce. Vlaky tak přestanou obsluhovat stanice Hluboká nad Vltavou – Zámostí a Chotýčany, stejně jako zastávky Hrdějovice a Hosín. Na nové trase se vybudují dva tunely – Hosínský dlouhý 3 120 metrů a Chotýčanský, který se díky rekordní délce 4 810 metrů stane po svém dobudování nejdelším na české železniční síti. 

Délka modernizovaného úseku bude 16,6 kilometru, celkovou přestavbou projde rovněž stanice Ševětín, za níž se novostavba trati napojí na stávající trasu. Cestující zde budou moc využít dvě nová nástupiště s bezbariérovým přístupem podchodem. Stávající přejezd ve stanici se zruší a nahradí mimoúrovňovým křížením.

Zahájení stavby se plánuje na začátku roku 2023, práce potrvají šest let. Předpokládané celkové náklady se předpokládají ve výši 11 miliard korun. 

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo3 čtenářů

Tisková zpráva | Foto Jan Luxík

Štítky Správa železnic, modernizace, Českobudějovicko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.