Ředitelství silnic a dálnic začne během listopadu hledat zhotovitele nové odpočívky na dálnici D3. Ta by měla stát nedaleko Chotýčan do dvou let. Na rozestavěné dálnici D3 půjde o teprve druhou odpočívku. První najdou řidiči na začátku dálnice u Mezna.
Na nejrozestavěnější dálnici v České republice slouží řidičům zatím jediná odpočívka, která se nachází na začátku dálnice u Mezna ve Středočeském kraji. Druhá, kterou chce Ředitelství silnic a dálnic uvést do provozu v roce 2022, by měla stát na již dokončeném úseku dálnice Ševětín – Borek, zhruba 450 metrů od Chotýčan. Navržené dvě plochy budou zabírat necelých 24 tisíc metrů čtverečních.
Nová odpočívka by měla nabídnout celkem 100 místo pro osobní vozy včetně stání pro auta osob se sníženou schopností pohybu a stání pro karavany, osm míst pro autobusy a 80 pro nákladní vozidla. Stát zde bude čerpací stanice s možností občerstvení.
Stavební úřad MD vydal stavební povolení na akci “D3 0309/II-Odpočívka Chotýčany”. Realizací stavby, která by měla být dokončena v roce 2022, vznikne mj. 80 nových parkovacích míst pro NA. VŘ na zhotovitele akce bude zahájeno v 11/2020 a realizace bude formou Design&Built.
— Radek Mátl (@MatlRadek) October 15, 2020
Na plánované podobě spolupracovalo Ředitelství silnic a dálnic s odbornou skupinou pro světelné znečištění České astronomické společnosti, aby se co nejvíce zamezilo světelnému smogu, který by mohl omezovat okolí. Obě plochy by měly být navíc odděleny od okolí zeleným valem, který by měl zamezit rušení nedalekých obcí.
Stavební povolení na odpočívadlo vydalo ministerstvo dopravy v polovině října. Během listopadu vypíše Ředitelství silnici a dálnic výběrové řízení na zhotovitele, který by měl odpočívku za více než 282 milionů korun bez DPH uvést do provozu v roce 2022. Ředitel ŘSD Radek Mátl uvedl, že realizace projektu bude formou Design&Built.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Řidiči si odpočinou při hledání místa k parkování. Anebo v kolonách na předměstích. Modré zóny se totiž rozšiřují a chrání obyvatele měst před provozem v přímé úměře ke krajskému likvidování a zanedbávání veřejné dopravy.