Jihočeský kraj i velká města v regionu plánují na příští rok řadu investičních akcí. Patrně nejzásadnější projekt však připravuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které chce začít na jaře stavět část dálnice D3 Třebonín - Kaplice nádraží. Začít má také stavba Jižní tangenty.
Další úsek D3 z Třebonína do Kaplice – nádraží bude dlouhý 8,5 kilometru a stát má 2,4 miliardy korun bez DPH. Povolení ke stavbě získalo ŘSD začátkem listopadu. Začátek však může zpomalit to, že hnutí Duha napadlo vedení trasy D3 v této části. Hnutí požaduje, aby část dálnice vedla tunelem.
Středa, 9. prosince 2020, 15:03
Už na jaře příštího roku chtělo ŘSD začít stavět další úsek dálnice D3 z Třebonína do Kaplice. Teď ale hrozí, že se bude muset začátek stavby posunout. Důvodem je Rozklad do stavebního povolení, které podalo Hnutí Duha. Zmiňovaná část by podle něj...
Začátkem roku by měl také krajský úřad rozhodnout o tom, zda vyvlastní pozemky motocentra pro stavbu dálnice D3 u Tábora. Vyvlastnění žádá ŘSD, které zatím nemůže část D3 v místě dokončit. S majiteli pozemku se dlouhodobě nemůže ředitelství dohodnout na podmínkách prodeje, proto bylo požádáno o vyvlastnění. To považují Bratránkovi za nezákonné.
Středa, 2. prosince 2020, 09:00
Krajský úřad Jihočeského kraje byl měl na začátku roku 2021 rozhodnout, zda vyvlastní pozemky motocentra pro stavbu dálnice D3 u Tábora. Vyvlastnění požaduje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), je přesvědčeno, že podmínky pro vyvlastnění jsou...
Pokračovat bude příští rok i oprava vlakového nádraží v Českých Budějovicích, za 689 milionů korun bez daně. Stavební práce se zaměří nejen na hlavní budovu, ale i na navazující přízemní křídla pod 1. nástupištěm na severní a jižní straně budovy. Zahrnou rekonstrukci obvodového pláště, oken a dveří, střechy, interiérů a technického zázemí, oživí se rovněž stávající nevyužité prostory. Současně s rekonstrukcí výpravní budovy se budou rekonstruovat také přilehlá venkovní prostranství, kde vzniknou nová parkovací stání pro imobilní občany. Počítá se také s vytvořením klidové zóny. Správa železnic chce modernizaci dokončit do poloviny roku 2022.
Pátek, 17. července 2020, 17:22
Rekonstrukce historické výpravní budovy vlakového nádraží běží už od června, oficiálně byla ale zahájena až dnes. Na první nástupiště dorazil kromě zástupců firem, které budou na rekonstrukci pracovat, také jihočeská hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD) a...
Jihočeský kraj zahájí stavbu vozovky Jižní tangenta za 680 milionů korun. Bude přeložkou silnice II/143, povede z Boršova nad Vltavou do Plané na Českobudějovicku. Stát bude také dál stavět obchvat Českých Budějovic, což potrvá do roku 2023.
Tábor chce v příštím roce ukončit stavbu sportovní haly. Písek zase plánuje začít s budováním nového plaveckého stadionu. Oba projekty mají náklady v desítkách až stovek milionů korun.
Na jaře pak skončí oprava otáčivého hlediště v Českém Krumlově za deset milionů korun. Práce začaly v červnu letošního roku odstrojením sedadel. Součástí projektu obnovy je i oprava elektroinstalace, která odstraní občasné výpadky světel a zvuku. Od dubna příštího roku by měla začít točna fungovat v testovacím režimu, o měsíc později by zde mohli začít zkoušet herci.
Úterý, 21. července 2020, 15:41
Rekonstrukce otáčivého hlediště v Českém Krumlově bude nakonec podle všeho levnější, než se původně počítalo. Po ukončení průzkumných a projektových prací se ukázalo, že koroze nedosahuje takové hloubky, aby bylo nutné měnit některé statické nebo...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.