Železniční trať z Českých Budějovic do Českých Velenic bude mít u Hodějovic nový 1,4 kilometru dlouhý úsek. Trať se posune kvůli stavbě dálnice D3. Starý úsek trati dělníci demontují. Zmizí tak původní mosty, propustky, železniční přejezd a trakční vedení.
„Původní trať v tomto úseku ustoupí stavbě dálniční křižovatky. Proto bude traťová kolej posunuta v nejvzdálenějším bodě až o 80 metrů západním směrem,“ vysvětluje ředitel závodu Čechy Swietelsky Rail CZ Bedřich Šafařík.
Firma zakázku za zhruba 40 milionů korun zahájila v březnu přípravnými pracemi. K samotné přeložce trati dojde při výluce železniční dopravy od 16. června do 29. července.
„Oba mosty, dlouhé 130 a 15 metrů, byly vybudovány v předstihu, stejně jako nové drážní těleso přeložky,“ dodává ředitel.
Stát podle ministra dopravy Karla Havlíčka zprovozní obchvat Českých Budějovic, který je součástí D3, v roce 2024. Některé části by podle něj mohly být hotové o rok dřív. Problémem je kilometrový tunel Pohůrka, u nějž muselo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) změnit technologii, protože se objevila agresivní spodní voda. Tunel tak bude hotový až v roce 2024. Jak pojmout dopravu zhruba po dobu roku, kdy se bude čekat, až se tunel dostav, stát podle Havlíčka řeší.
Obchvat Českých Budějovic bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné - Staré Hodějovice za 5,28 miliardy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.