Počasí dnes-2 °C, zítra-1 °C
Úterý 7. února 2023  |  Svátek má Veronika

Na jihu Čech jezdí nové RegioPantery. Jedna souprava stála více než 100 milionů korun

Do Strakonic, Jindřichova Hradce, Písku a částečně i do Horního Dvořiště. Tady všude se budou moct lidé svézt novými vlaky RegioPanter, které dnes České dráhy poprvé vypravily z budějckého nádraží. Cestujícím moderní soupravy nabídnou kromě klimatizovaných oddílů, Wi-Fi, zásuvky nebo přebalovací pulty. Od roku 2024 by mohlo jezdit dalších pět na tratích Rybník - Lipno nad Vltavou a České Budějovice - Horní Dvořiště.

Deset nových RegioPanterů nasadily České dráhy na regionální tratě z Českých Budějovic do Strakonic, Písku, Jindřichova Hradce a částečně i do Horního Dvořiště. „Poslední dva kusy ze série budou zajišťovat pravidelnou osobní dopravu mezi Českými Budějovicemi a Táborem zhruba od září, a to po zahájení jednokolejného provozu po novém koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. V některých úsecích mezi Českými Budějovicemi a Táborem budou podle něj RegioPantery moci využít svou maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu.

Nové vlaky jsou podle ČD pohodlné a komfortní. Vybaveny jsou klimatizací, Wi-Fi připojením, elektrickými zásuvkami a USB konektory pro dobíjení telefonů, tabletů nebo notebooků. Cestující s malými dětmi budou mít k dispozici přebalovací pulty. Vozy jsou navíc bezbariérové. Novinkou jsou navíc zásuvky na dobíjení elektrických vozíků a elektrokol. Všechny vozy mají také zabezpečovací systém ETCS, takže je lze v případě potřeby zastavit na dálku, uvedl Tomáš Ignačák, prezident regionu CZ/SK ve Škodě Group, která je výrobcem vlaků.

Dráhy podle Ješety díky novým vlakům naplňují jeden ze svých největších závazků vůči kraji, jehož investiční hodnota 1,2 miliardy korun. „Letos by se měla dokončit rekonstrukce budovy českobudějovického vlakového nádraží, dojde k otevření celého prostoru směrem na Suché Vrbné, vyroste tady parkovací dům. Jak jsem Jihočechům slíbil, intenzivně pracujeme na podjezdu pod nádražím. Ale všechny tyto stavby a projekty by nebyly nic platné, když byste pak pohodlně a bezpečně na nádraží přijeli, v klidu zaparkovali, v rekonstruované budově si dali kafe a pak by pro vás přijel vlak z konce minulého století. To nemůže fungovat. Standard je dneska někde jinde. A proto vítám nové RegioPantery na jihočeských tratích a věřím, že nových a moderních vlaků bude přibývat a Jihočechům přinesou pohodlí a užitek,“ okomentoval hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba

Kraj navíc nyní jedná s ČD o dodávce dalších pěti RegioPanterů, které by od roku 2024 zajišťovaly dopravu na tratích Rybník – Lipno nad Vltavou a České Budějovice – Horní Dvořiště. Nové elektrické jednotky by pak s výjimkou takzvané Bechyňky pokryly téměř všechny jihočeské výkony zajišťované elektrickými vlaky.

V příštím roce dráhy chtějí nasadit moderní jednotky i na neelektrifikovaných tratích. Celkem sedm nových motorových souprav, které budou mít 115 míst k sezení a wi-fi připojení, bude na trati Tábor - Písek - Strakonice.

Hodnocení článku je 84 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Elmira Talířová

Štítky České dráhy, vlaky, RegioPanter, Jihočeský kraj, doprava, Strakonice, Horní Dvořiště, České Budějovice, Česko, Wi-Fi, Písek, Jindřichův Hradec, Lipno nad Vltavou

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.