Zkušební provoz značek navádějících řidiče k neobsazeným parkovacím místům napříč Budějcemi skončil. Od prosince funguje systém v ostrém režimu. Většinu „dětských nemocí“ se během testovacího období podařilo odstranit, potvrdil redakci Drbny náměstek primátorky Lubomír Bureš (ODS). Město má podle něho v plánu rozšiřování systému.
„Zkušební provoz trval jeden měsíc a byl ukončen ke konci listopadu loňského roku. V rámci zkušebního provozu se vyskytly komplikace, které jsou běžné u takto rozsáhlé investiční akce. Uvádím například dílčí problémy s přenosy dat, dále pak s nabíjením a bateriemi. Tyto komplikace byly odstraněny, či jejich řešení je nalezeno a nebrání tak běžnému užívání systému,“ potvrdil Bureš.
Systém od prosince funguje v ostrém režimu. Digitální značky navádí řidiče na parkovací plochy, kde je aktuálně volno. Celkem se v Českých Budějovicích objevilo více než sto takových tabulí. Investice vyšla na zhruba 46 milionů korun.
Sytém ale v současnosti nepracuje s daty z hojně využívaných soukromých parkovišť, konktrétně Green park centrum a parkoviště u IGY. To samé platí o dvou záchytných parkovištích u Dynama a na Dlouhé louce, na kterých byla již dříve zastavena příprava a osazení odbavovacího systému. „Zde se řeší náhradní způsob zjišťování obsazenosti pomocí kamer tak, aby systém prezentoval kompletní informace,“ doplnil náměstek primátorky.
Vedení města počítá do budoucna s rozšiřováním systému o další parkovací plochy, které jsou v plánu. „Systém chceme dále rozšiřovat doplněním o navádění na nové parkovací plochy tak, jak budou postupně realizovány. Například parkovací dům u sportovní haly či nová záchytná parkoviště,“ shrnul Lubomír Bureš.
S plynulejší dopravou má pomoci také nové Dopravně informační a řídící centrum (DIRČ), které začne fungovat v areálu českobudějovického dopravního podniku. Nový městský dispečink bude zpracovávat komplexní informace o dopravě přijímané z telematických systémů, dopravních kamer a dalších zdrojů.
„Dopravní dispečeři budou mít přístup k datům z takzvaných strategických detektorů (pozn. red.: senzorů zaznamenávajících intenzitu provozu) nebo třeba meteostanic. Aktuální situaci budou monitorovat pomocí desítek nových dopravních kamer a k dispozici budou mít moderní řídicí software, díky kterému budou moci reagovat na různé incidenty pomocí připravených scénářů pro zmírnění dopadů na plynulost dopravy. DIŘC bude propojeno i s naváděcím systémem, který bude řidičům poskytovat údaje o momentální obsazenosti jednotlivých parkovišť,“ shrnula v tiskové zprávě v závěru loňského roku mluvčí dopravního podniku Barbora Fišer.
Operátoři budou upozornění a doporučení pro řidiče a cestující v reálném čase publikovat na městském webu, sociálních sítích a na elektronických informačních panelech ve městě. Ostrý provoz má začít v březnu 2023.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.