Obec Žár na jihu Čech se brzy dočká obchvatu. Stavba více než dvoukilometrového úseku vyjde na 232 milionu korun. Náklady hradí Jihočeský kraj, který chce požádat o dotaci z Evropské unie. Hotovo by mělo být v říjnu příštího roku. Stavbu zahájilo středeční slavnostní poklepání na základní kámen.
Po dokončení obchvatu se řidiči vyhnou nejen obci, ale především úzké hrázi Žárského rybníka, která je proslulá velkým množstvím dopravních nehod. Více než dvoukilometrový obchvat povede i po železobetonovém mostu o délce 126 metrů. Součástí stavby jsou také tři migrační přechody komunikace pro drobné živočichy, především obojživelníky. Dojde také k vybudování devíti nových sjezdů k pozemkům.
Podle hejtmana stihlo krajské vedení za dva roky svého působení zahájit stavbu obchvatu Vlachova Březí, Jižního obchvatu a Zanádražní komunikace v Českých Budějovicích. Připraveny jsou pak obchvaty Blatné, Tábora, Husince, Kaplice, Srubce, Trhových Svinů, Ledenic, Dačic nebo Nové Bystřice.
„Absence obchvatů naše obce velmi trápí a my jsme Jihočechům slíbili, že se na jejich vybudování zaměříme. Opravdu rád proto dnes znova opakuji, že naše sliby plníme,“ řekl při středečním poklepání na základní kámen hejtman Martin Kuba (ODS).
Před více jak měsícem začala stavba obchvatu Lišova a Štěpánovic. Důležitá komunikace má odvést dopravu z vytížené silnice I/34, která vede zastavěnou částí obce. Nyní probíhají terénní práce na trase budoucího obchvatu a kácení dřevin.
Navazující úsek z Vranína do Třeboně už stát také připravuje. Nyní se připravuje podrobný geotechnický průzkum stavby. Pokud vše půjde podle předpokladů, chtělo by ŘSD získat stavební povolení do roku 2024. Tři kilometry dlouhá silnice má být hotová v roce 2027.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.