Českobudějovická MHD bude využívat 35 nových trolejbusů. Vozy v hodnotě 700 milionů korun koupí v letech 2025 a 2026 od společnosti Škoda Group. V současnosti českobudějovický dopravní podnik provozuje 57 trolejbusů, všechny rovněž vyrobila Škoda Group.
„Tento kontrakt je pro nás velmi důležitý pro obnovu vozového parku, zároveň je to také největší investice v historii dopravního podniku, která přinese našim cestujícím ty nejmodernější dopravní prostředky, a tím zkvalitní a zatraktivní městskou hromadnou dopravu v našem městě," řekl ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku města České Budějovice Slavoj Dolejš.
Nová vozidla typu Škoda 33Tr budou vybavena trakční baterií pro dojezd minimálně 12 kilometrů. Budou tak obsluhovat i úseky bez trakčního vedení. „Trolejbusy Škoda 33Tr znamenají posun nejen v dopravě, ale i ve zprostředkování mimořádného zážitku každému cestujícímu," uvedl předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group Karel Majer.
Českobudějovický dopravní podnik zajišťuje přepravu v krajském městě a v 15 obcích. Vozový park čítá 93 autobusů a 56 trolejbusů na 23 linkách. Loni najely 5,45 milionu kilometrů. Firma má kolem 430 zaměstnanců, loni koncem roku zaměstnávala 221 řidičů. Mzdy v podniku letos stouply o šest procent, řidiči berou v průměru 40 tisíc korun hrubého.
Škoda Group vyrábí mnoho typů vozidel pro hromadnou dopravu a komponentů včetně nízkopodlažních tramvají, elektrických lokomotiv, příměstských vlakových jednotek, souprav metra, elektrobusů a trolejbusů a také řídicích a pohonných systémů pro dopravní systémy. Škoda Group zaměstnává 8000 lidí v několika výrobních závodech v České republice a ve Finsku. Obchodní jednotky má skupina také v Německu, Itálii, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině. V roce 2022 dosáhla tržeb 763,7 milion eur a upravená EBITDA (hrubý provozní zisk) byla 50,2 milionu eur, což je téměř 1,25 miliardy korun. Škoda Group je součástí skupiny PPF.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Tomhle by měli číst (nebo jim to nějak pošlete) pánové z Prahy z vedení DP a z magistrátu, kteří rozhodli podle přísloví "co je levné to bude dobrý a nám to stačí" o koupi 15 trolejbusů do Prahy na první po 50 letech linku 58. Přímo jak se vyjádřilo vedení DP, kontrakt na dodání trolejbusu do Prahy vyhrála nejlevnějších nabídka..... (!) nezavedeného napůl neznameho dodavatele elektrické výzbroje Cegelec do trolejbusů SOR nevalné kvality a ze předu strašného kosmického vzhledu. Trolejbusy měly již rok jezdit a nyní kdy konečně vyjely ostuda pro celou Prahu jak trám! V Budějovicích se musí asi smát. Oni chytře objednali zavedenou trolejbusovou značku Škoda, která dělala spolehlivě trolejbusy společně s Tatrou již od 50 let... i když jsou zřejmě o něco dražší než SOR. No jaké vedeni města, takové trolejbusy. Hlavně, že nabídka v Praze byla nejlevnější! Tak mají Pražáciz ostudy kabát. Denně na trolejbusové lince jezdí 2-3 trolejbusy, ostatni pro neschopnost jízdy stojí v garážích a po trolejbusové lince jezdí staré naftové autobusy. Ať žije ekologie!