Obchvat Lišova se otevře v polovině července. O dva týdny dříve

Už v polovině července otevře Ředitelství silnic a dálnic obchvat Lišova a Štěpánovic na Českobudějovicku. Podle původních předpokladů se přitom měl otevírat až na přelomu prázdnin. Jde o více než 9 kilometrů dlouhý úsek, který má z obou obcí denně odvést až 15 tisíc aut.

Stavbu zahájilo Ředitelství silnic a dálnic 2. února 2023. Na 9,5 kilometru dlouhém obchvatu jsou dvě mimoúrovňové křižovatky a devět mostů, pět z toho je přímo na hlavní trase. Na začátku dubna Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uvedlo, že se trasa otevře řidičům 31. července. Nakonec se ale podaří ji uvést do provozu o více než dva týdny dříve. „První řidiči se po obchvatu Lišova a Štěpánovic svezou už 15. července tohoto roku," uvedl na sociální síti X ředitel ŘSD Radek Mátl

Obchvat staví pro ŘSD společnost M - Silnice za 964 milionů korun bez daně. Stavba se ale o desítky milionů prodraží. Průběh stavby podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla komplikovalo několik nepříjemností. Jednou z nich byla například nedostatečná kvalita vytěžené zeminy. „Výsledky zkoušek, které jsme provedli na vytěžené zemině nebyly takové, jaké jsme v projektu předpokládali. Zemina byla příliš měkká a nebyla proto tolik stabilní. Museli jsme tedy přistoupit k jejímu vylepšení vápněním. Právě kvůli tomu se cena stavby navýšila o více než 50 milionů korun,“ popsala na začátku dubna ředitelka ŘSD pro Jihočeský kraj Vladimíra Hrušková.

Trasa obchvatu. Zdroj: Dopravní stavby Jihočeského kraje

Zhotovitel musel také řešit problém se spodní vodou. „Pod vozovkami je položeno zhruba 12 kilometrů drenáží, která nám odvádí tu spodní vodu pryč. Další problém byl kvůli produktovodu firmy Čepro, který se nachází v blízkosti stavby, a který dopravuje pohonné hmoty z Rakouska do Čech. Část vytěženého materiálu byly totiž skalní horniny, na které jsme museli používat trhací techniku, šlo zhruba o 70 tun náloží. Do 300 metrů od toho produktovodu jsme ale tyto práce provádět nemohli, takže jsme museli používat těžké skalní bagry a hydraulická kladiva, což práci zpomalovalo," popsal Otakar Hasík, zástupce zhotovitele a manažer projektu.

Na tento obchvat bude navazovat další úsek Vranín – Třeboň. „Další úsek má platné územní rozhodnutí. Na začátku roku jsme proto začali pracovat na projektu dokumentace pro stavební povolení, které bychom měli mít do konce letošního roku hotové,“ uvedla Hrušková. Zahájení stavby silničáři předpokládají za tři roky.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, obchvat, stavba, ŘSD, Lišov, Štěpánovice

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.