Středisko správy a údržby dálnice D3 u Borku na Českobudějovicku zahájí provoz později, než plánovalo. Zhotovitel stavby uplatnil nárok na prodloužení doby výstavby. Středisko za 447 milionů korun mělo být původně dokončené letos na jaře.
„Přesný termín zprovoznění zatím nemohu sdělit. Zhotovitel stavby uplatnil nárok na prodloužení doby výstavby, o kterém zatím nebylo rozhodnuto," řekl Adam Koloušek z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Středisko správy a údržby dálnice u Borku se bude starat o dálnici mezi Dráchovem na Táborsku a Dolním Třebonínem na Českokrumlovsku včetně tunelu Pohůrka u Českých Budějovic. V areálu na ploše více než dva hektary budou dvě garáže pro 32 nákladních vozidel, sklad posypové soli o kapacitě 3000 tun, výrobní technologie na posypové směsi a sídlo dálniční policie.
„Postupně se připravují podkladní vrstvy pro budoucí asfaltové souvrství. Práce na objektech se postupně přesouvají do vnitřních prostor, kde by mělo v dohledné době dojít například k instalaci oken," uvedl Koloušek k aktuálnímu stavu.
Dosud je na dálnici D3 pouze jedno středisko v Chotovinách u Tábora. Na jihočeské části by v konečném stadiu měla být tři střediska. Kromě Borku a Chotovin vznikne další také v Kaplici na Českokrumlovsku.
V provozu je teď více než 100 kilometrů D3, která propojí Prahu s Českými Budějovicemi a s rakouskými hranicemi. Celá dálnice D3 bude dlouhá 170 kilometrů a ŘSD ji chce kompletně postavit do roku 2031. Nyní řidiči mohou dálnici D3 využívat od středočeského Mezna až po Kaplice-nádraží. Součástí je i obchvat Českých Budějovic, který odklonil tranzit a výrazně ulevil dopravě v krajském městě.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám