Výrazné odlehčení budějcké dopravě přinese už následné pondělí. Od 10. srpna se na Husovu třídu v úseku od Jiráskova nábřeží až po Mariánské náměstí vrátí postupně veškerá doprava. Řidiči se tak znovu vrátí na frekventovaný úsek, který prošel výraznou rekonstrukcí.
Závěrečné práce přijdou na řadu po ranní špičce v centru města. Budou odstraněna inženýrská opatření na Mariánském náměstí, na Husově třídě, do provozu budou zapojené světelné signalizace na křižovatkách na Mariánském náměstí. Současně dojde k vypojení semaforů u Perly. Až do úterka bude probíhat jejich demontáž tak, aby byla plně zprůjezdněna Pražská třída.
Vzápětí také dojde ke zrušení přechodného dopravního značení na objízdné trase v ulicích Holečkova a Resslova. V úterý se od 4 hodin vrátí hromadná doprava znovu do zastávky U Zelené ratolesti ve směru z centra. Tím se kompletně změní ráz celé ulice, jelikož zde jsou nově vybudovány preferenční pruhy.
Nová světelná signalizace vznikla na přechodech křižovatky Husovy třídy s ulicí Jaroslava Haška, jeden přechod byl zrušen u křižovatky s ulicí Resslova. Stavební úpravy rovněž přinesly změny v organizaci dopravy na Mariánském náměstí. V prvních dnech to tak může být pro řidiče i chodce celkem překvapení.
Práce na Husovce však ale ještě nekončí, nadále platí, že se bude rekonstruovat až do konce srpna. Úprav dozná nároží chodníku v místě křížení s Resslovou ulicí a na Jiráskově nábřeží. Další drobné změny budou probíhat v místech nově upravovaných přechodů. Kvůli třetí etapě výstavby horkovodu pak bude od pondělí úplně uzavřena ulice Kubatova podél základní školy. I to potrvá až do posledního srpnového dne.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Cyklista samozřejmě patří na silnici a na cyklostezku, nepatří na chodník. Je otázkou, nakolik je toto policií tolerováno.
Řešení se semafory i na výjezdu z křižovatky má vyšší propustnost (kratší vyklizovací časy), takže kolony by měly být kratší, než kdyby byl jen jeden semafor na vjezdu. Podobně by se to mohlo aplikovat např. na Lannovce. Zde je řešení pouze se světl na vjezdu a jak je názorně vidět, je zde delší mezičas mezi zelenou pro vozidla a zelenou pro chodce. Daní za zvýšení propustnosti u Husovky je ale samozřejmě vysoká četnost signálů a s tím spojená vyšší možnost přehlédnutí. Ty semafory tam budou zřejmě proto, že dnes se obtížně schvalují nové neřízené přechody přes více jak 2 jízdní pruhy. Bohužel zde se nepřihlíží k tomu, že jeden z pruhů bude využíván jen MHD a cyklisty.
která hlava vymyslela takto 2 semaformy za sebou? to je nějaká novinka na podporu tvorby kolon? to jsem zvědavý jak bude ve špičce vypadat zasekané Mariánské, Dlouhý most a tudíž i celá křižovatka u výstaviště...
Milane to je jízdní pruh pouze pro trolejbusy, žádné červené koberce.
Husova vs. Haškova aneb novinka v podobě světelných signálů také na výjezdu z křižovatky. Nebo možná skoro novinka, po premiéře u kasáren v ulici Oskara Nedbala. Hodně zdaru řidičům!