Společnost ČEZ tento týden v pondělí zahájila stavbu kruhového objezdu v Týně nad Vltavou na silnici II/105. Tato stavební akce je součástí dopravních opatření v souvislosti s přípravou stavby nových bloků v jaderné elektrárně Temelín.
V takzvané Rámcové smlouvě s Jihočeským krajem se ČEZ před pěti lety zavázal vložit do rozvoje kraje čtyři miliardy korun, z toho 2,5 miliardy do dopravní infrastruktury.
„Po vybudování druhého výjezdu ze sídliště Hlinecká v roce 2011 a propojovací pěší komunikace u autobusového nádraží v roce 2013 je to již třetí akce na zklidnění dopravy v Týně, jejímž investorem je akciová společnost ČEZ. Ukončení stavby kruhového objezdu je plánováno do konce letošního června. Stavba přijde na více než osm milionů korun,“ upřesnil mluvčí elektrárny Václav Brom.
Důvodem k vybudování tohoto kruhového objezdu je zajištění bezpečného a bezbariérového propojení dvou částí města, která byla v 70. letech rozdělena komunikací II/105.
„V současné době neexistuje možnost, jak přejít bez rizika tuto frekventovanou silnici. Nový kruhový objezd nám současně zklidní dopravu při vjezdu do města ze směru od Tábora,“ uvedl starosta Týna nad Vltavou Milan Šnorek.
Rámcovou smlouvu Jihočeský kraj uzavřel s ČEZ v roce 2009, díky ní zastupitelé zrušili usnesení z roku 2004, ve kterém jejich předchůdci odmítli dostavbu jaderné elektrárny Temelín. ČEZ za to slíbil vložit do regionu v následujících deseti letech kompenzace čtyři miliardy korun. Z toho 2,5 miliardy korun bude na investice související s plánovanou dostavbou elektrárny, zejména budování dopravní infrastruktury.
V sumě za kompenzace je zahrnuto sponzorování kulturních a sportovních akcí ve výši 110 milionů korun ročně a financování havarijního a krizového plánování do roku 2018 v celkové částce do 100 milionů korun.
Při veřejném projednávání vlivu dostavby dvou bloků Temelína na životní prostředí v roce 2012 Jihočeský kraj v řízení EIA mimo jiné požadoval výstavbu 11 obchvatů obcí a rozšíření silnic, po nichž by během výstavby jezdilo na 800 nákladních a osobních aut a 80 autobusů denně.
„V roce 2012 investoval ČEZ do dopravní infrastruktury u elektrárny 80 milionů korun, další akce jsou v přípravě,“ uvedl mluvčí.
Zdroj: ČTK
Foto: www.tnv.cz
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To jsou zase hlody. Za prvé jsem vůbec nepochopil, kdeže ten kruháč vlastně má být. A rozdělení města silnicí II/105... Asi by tedy bylo bývalo lepší, kdyby veškerá doprava dál jezdila po náměstí, to by město vlastně vůbec rozděleno nebylo.