Počasí dnes7 °C, zítra8 °C
Pondělí 25. listopadu 2024  |  Svátek má Kateřina
Bez reklam

Kraj do silnic investuje šestkrát víc než město

Stav některých dopravních komunikací je neutěšený. Kraj i město na zlepšení ale vytrvale pracují. Jaký je však poměr spolupráce na rozvoji dopravy a opravy silnic v krajském městě? Kraj investuje do českobudějovických cest zhruba šestkrát víc než samo město České Budějovice.

V letech 2010 až 2015 přišlo do dopravních projektů z pokladny kraje 871 milionů korun, zatímco město postoupilo 130 milionů korun. Jedná se o akce, které kraj prováděl s městem České Budějovice. V investičních nákladech jsou zahrnuty veškeré práce na technický dozor, projektovou dokumentaci i na stavební práce. „Nejvíce peněz plyne do zanádražní komunikace,“ potvrdil hejtman Jiří Zimola. Ta by podle plánů měla být dokončena do konce roku 2016.


Podle Zimoly je v Českých Budějovicích, oproti jiným bývalým okresním městům, patrná největší participace kraje na dopravních projektech. „Je třeba ale zdůraznit, že i když se Budějovice podílí na těchto stavbách nižšími finančními částkami, tak město mimo jiné zajišťuje často složité vypořádání majetkoprávních vztahů při vykupování pozemků, bez čehož by ke stavbám vůbec nemohlo dojít,“ zdůraznil Zimola s tím, že kraj chtěl jen upozornit na často opomíjenou skutečnost, že ne všechny investice v Českých Budějovicích jsou pokryty z městské pokladny.


Jedním z nejzásadnějších dopravních projektů byla rekonstrukce křižovatky ulic Mánesova-Lidická, která skončila koncem září 2013. Od rekonstrukce se průjezd touto tepnou města značně zrychlil. Kraj zde investoval 18 milionů Kč, město pak 3 miliony Kč.


Největší částky ale putují do zanádražní komunikace. V letech 2010 až 2013 investoval kraj tímto směrem 187 milionů v rámci první etapy a 169 milionů v druhé etapě. Město pak v obou etapách dohromady 14 milionů Kč. Stavba je součástí propojení silnice od Jindřichova Hradce (a výhledově i od Prahy) s městským obchvatem směrem na Linec. Dokončení městského obchvatu přispěje k usnadnění a urychlení spojení se zahraničními sousedy a zdůrazní strategické postavení města.

„Na akcích, které mají být dokončeny v letech 2014 až 2015, jsou zahájeny stavební práce. Již probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavebních prací od ulice Pekárenská po propojení okruhů Nádražní až Okružní ulice. Skončit by mělo do měsíce. Zatím se zde počítá s předpokládanou cenou 327 milionů korun,“ uvedl náměstek hejtmana Jaromír Slíva.

Štítky silnice, České Budějovice, Jiří Zimola, projekt, Jaromír Slíva, Praha, Linec

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Badaxe Kocour

Ono je to rozdělení peněz do značné míry dáno zákonem, což soudruh Zimola nezmínil. Kraj má na starosti komunikace 1. třídy i ve městech, pokud jimi daná komunikace prochází. Prostě mu ta silnice patří. A samozřejmě i rekonstrukce třeba 100 m na Pražské je o dost nákladnější, než třeba stejná délka v Nerudovce. Je to dáno jednak větší šířkou ale i tím že hlavní komunikace je stavěna na podstatně větší zátěž. Nemíním snižovat to že kraj do měst (nejen Budějc) dává peníze na dopravní stavby, ovšem je to do značné míry dáno zákonem a nikoli tím, že kraj je tak hodný a ve své blahovůli nám z našich peněz vybraných na daních něco "pustí". To že to hlavoun nějak opomene říci aby vypadal lépe je celkem běžné, byť opovrženíhodné.

Středa, 2. dubna 2014, 07:55Odpovědět

Kraj do silnic investuje šestkrát víc než město  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.