Počasí dnes-0,8 °C, zítra1,8 °C
Sobota 22. února 2025  |  Svátek má Petr
Bez reklam

Kraj vloni přispěl na dopravní obslužnost skoro miliardou

Prokazatelná ztráta dopravní obslužnosti na jihu Čech činila v roce 2012 celkem 926 milionů korun. Uvedenou částkou dotoval Jihočeský kraj linkové autobusy a osobní vlakovou přepravu.

V rozpočtu pro uplynulý rok měl kraj přitom na tyto služby vyčleněno 956 milionů korun. Z toho vyplývá, že 30 milionů, které nebylo nutné vyčerpat, budou využity v roce 2013.

„Prokazatelné ztráty vznikají z toho důvodu, že příjmy od cestujících nepokryjí náklady spojené s provozem linkových autobusů a drážních vozidel. A tento rozdíl je na základě smluv s dopravci povinen objednavatel těchto služeb, v tomto případě kraj, uhradit,“ vysvětlil krajský radní pro dopravu Antonín Krák.

Vyčleněná částka 956 milionů korun na základní dopravní obslužnost byla v roce 2012 na jihu Čech financována ze dvou zdrojů. Kraj se na ní podílel ze svého rozpočtu 780 miliony a 176 milionů činila účelová státní dotace. Ta však byla určena pouze na železniční dopravu.

„Konkrétně na linkovou dopravu jsme měli vyčleněno maximálně 420 milionů a na drážní maximálně 536 milionů. Z toho kraj vyplatil v prvním případě 397 milionů a ve druhém 529 milionů korun,“ upřesnil Krák s tím, že v tomto roce měl kraj uzavřenu smlouvu s 11 autobusovými a třemi drážními dopravci.

Nejvyšší dotaci získala společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, a to 133 milionů korun. „Její autobusy najely v roce 2012 více než sedm milionů kilometrů, což představuje více než třetinu ze všech linkových dopravců, kteří tuto službu v kraji zajišťují,“ dodal Antonín Krák.

Jenom pro srovnání, v roce 2011 činila prokazatelná ztráta dopravní obslužnosti na jihu Čech 927 milionů korun.

Tisková zpráva

Štítky dopravní oblužnost, Jihočeský kraj, dotace, dopravní obslužnost, Česko, Antonín Krák, ČSAD

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Badaxe Kocour

Čísla jsou jistě zajímavá a z pohledu daňového poplatníka asi i vysoká, ale docela mi chybí, jak moc "obslužnost" zajišťují autobusy a jak moc ČD. Po pravdě protože se do obslužnosti nepočítají rychlíky, tak se mi zdá, že do spousty vesnic žádná železnice nevede, ale do všech vede silnice. Takže mi z velmi laického pohledu přijde že autobusy zajišťují tu "obslužnost" zřejmě ve více případech než ČD, pak je ovšem otázka, proč ČD na své "kozí dráhy" vezoucí krom strojvůdce, vlakvedoucího a průvodčí třeba dva cestující, dostane víc než ty autobusy. Možná by to ty autobusy i bez ČD zařídili levněji.

Čtvrtek, 10. října 2013, 21:32Odpovědět

Kraj vloni přispěl na dopravní obslužnost skoro miliardou  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.