Budějcká radnice se začala intenzivně zabývat rozšířením zón placeného stání a vybudováním záchytných parkovišť systému Park & Ride a Park & Go. Tento záměr považuje těsná většina radních za pozitivní krok, který ocení zejména občané města marně hledající místo k parkování.
Rada města minulý týden po dlouhé diskuzi schválila s odřenými ušima (pro bylo šest radních z jedenácti) rozšíření zóny placeného stání. „Tato změna zasáhne velké množství lidí, podle nás ale přinese spíš pozitiva,“ zmínil primátor města Juraj Thoma.
Parkovacími automaty by mělo být v budoucnu osazeno celé Pražské předměstí až k ulici U Trojice, směrem na jih se změny dotknou Krumlovského předměstí po železniční vlečku protínající Rožnov. „Tím se zjednoduší parkování pro rezidenty a abonenty. Pokud dojde k zjednosměrnění některých ulic, mohlo by v rámci celé zóny přibýt až tisíc parkovacích míst,“ zdůraznil Thoma.
Podle radní a předsedkyně budějckých územních komisí Evy Hajerové po změně volají sami obyvatelé. „Lidé ze zmíněných lokalit jsou zatíženi těmi, kteří do Českých Budějovic dojíždí a odstavují svá auta jinde než na placených parkovištích nebo odstavných plochách. Zóny ale chtějí i ostatní části města. Snažíme se tak zvýhodnit naše občany,“ konstatovala Hajerová.
Novinkou by mělo být také zřízení záchytných parkovišť v systému Park & Ride (P+R) a Park & Go (P+G). Jedná se o plochy, kam přijedete autem, zaparkujete, sednete na autobus a dojedete, nebo dojdete pěšky, kam potřebujete. „Takovýchto lokalit máme vytipovaných osm,“ potvrdil primátor.
Jak doplnil radní Tomáš Bouzek, tato parkoviště by měla fungovat obdobně jako to u Sportovní haly - tedy že přijedete po čtyřproudové komunikaci do města, zaparkujete a půjdete do centra pěšky. „Je důležité, aby lidé byli dobře informováni, kde ta parkoviště jsou a mohli tak svá auta nechat na krajích parkovacích zón,“ řekl ještě Bouzek.
K těmto změnách však nedojde během několika následujících týdnů. V současné době jsou zpracovány pouze studie, na základě kterých musí projektanti připravit změnu organizace dopravy, vypracovat projekt na vodorovné a svislé dopravní značení, rozšíření parkovacích automatů či zavedení tarifů pro abonenty.
Magistrát bude o chystaných novinkách informovat občany prostřednictvím médií, které svolá na mimořádnou tiskovou konferenci v závěru tohoto nebo na začátku příštího roku.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Jinak, tohle má význam leda tak v okolí centra, ale určitě ne U Trojice, to už je trošku daleko...
To jsou fakt pitomci... Za chvíli dají automaty i na Pražské sídliště a kde pak budou lidé parkovat, včetně mě? To rovnou můžou udělat to, že ten, kdo má auto, musí platit za to, že může někde ve městě zaparkovat. Fakt demence...