Roční intenzivní práce na parkovacím domě nedaleko českobudějovického náměstí Přemysla Otakara II. se blíží ke konci. V ulici F. A. Gerstnera vyrostla za dvanáct měsíců šestipatrová budova, která nabídne parkovací místa i kancelářské plochy. Cena stavby je téměř čtvrt miliardy.
Parkování v centru Českých Budějovic je žalostné a parkovací dům přinese velké zlepšení. Před stavbou se ale musely vyřešit dohady s pozemkem.
„Za posledních dvacet roků totiž třikrát měnil vlastníka. Vše ukončila až židovská obec, když přistoupila na realizaci parkovacího domu,“ uvedl pro ČTK náměstek primátora Tomáš Bouzek. „Jak známo, právě na tomto místě stála synagoga, kterou v roce 1942 srovnaly se zemí německé jednotky.“
Zbrusu nová stavba pojme první nájemce již v pondělí. „Původní termín dokončení byl do března 2015, ale protože v prvním patře potřebuje jedna firma pronajmout prostory od 1. února, tak jsme uspíšili termín dokončení,“ říká Jaroslav David, který má stavbu na starosti.
Provoz parkovacího domu po spuštění bude nonstop. Za hodinu parkování řidiči zaplatí 10 korun. „Během čtrnácti dní bychom měli mít hotové stěrky a v druhé polovině února by mělo být parkoviště zprovozněno,“ upřesňuje David. Následovat budou práce na jednotlivých prostorech pro budoucí nájemníky.
Parkovací dům má kapacitu 316 míst a celá stavba bude kompletně hotová do podzimu 2015. Část parkovacích ploch bude zarezervována pro pronajímatele kancelářských prostor a magistrát. „Veřejnosti nabídneme kolem 250 parkovacích míst,“ dodává Jaroslav David. „Celkové náklady domu jsou přibližně 230 milionů.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
250 parkovacích míst za 230 miliónů korun, no to je opravdu slušný poměr cena - výkon! Bravo radnice !!! Myslím, že by mi stačily i pouhé úroky z provizí, které byly v souvislosti s touto akcí vyplaceny. Zdali se tam vešla připomínka zbourané synagogy, která tam měla být.... Dobře si volíme své zástupce, jen co je pravda... Je zajímavé sledovat, jak se při obhajobě projektů hovoří o přínosu pro obyvatele a výsledek je pak jaksi jiný: Žluté betonové polokoule na Máji jako jediný relikt plánovacích hracích ploch, komunitní centrum na původním parkovišti, v jehož spodku měla být parkovací místa, a jaksi nejsou, most pro pěší s následným provozem vozidel, kruháč vedle kruháče na Borku, odklonění Novohradské na turbokruháč, na místo přímého průjezdu na dříve postavený kruháč ...