Další pokus napravit kritickou situaci v dopravě Budějc zveřejnila radnice, konkrétně náměstkyně Ivana Popelová. Plán, zatím v podobě studie, představuje záměr vybudování spojnice mezi Litvínovicemi a sídlištěm Máj. Předpokladem je vypracování projektu v roce 2013 a zahájení stavby o rok později.
Trasa plánované komunikace by měla vést od okruhu na výpadovce na Český Krumlov u Litvínovic přes lokalitu U Švába v západní části Budějc a její napojení by podle Ivany Popelové mělo být v ulici Antonína Barcala na Máji, s předpokladem dalšího vedení dopravy ulicí Milady Horákové k ulicím K. Štěcha a E. Rošického, přes území bývalých čtyřdvorských kasáren dál k sídlišti Vltava a kruhovému objezdu u Globusu, v návaznosti na takzvanou Severní spojku.
Po plánu Jižní spojky a Severní spojky je tato „západní spojka“ dalším záměrem, který město zdůvodňuje nutností odvést tranzitní dopravu ve směru od Plzně nebo Krumlova mimo Budějce, především mimo křižovatku u výstaviště.
Část odborné i laické veřejnosti, především obyvatelé sídliště Máj, ovšem vznáší k plánu kritické výhrady – například k nedostatečné kapacitě a už tak špatné průjezdnosti kruhového objezdu u Litvínovic, nelogické absenci dalších navazujících spojnic a také ke skutečnosti, že dvoupruhová silnice by denně přivedla na sídliště Máj tisíce vozidel a v případě realizace pokračování komunikace ulicí Antonína Barcala nebo Milady Horákové by sídliště rozdělila na dvě části. Navíc panují obavy z průjezdu kamionů obytnými částmi.
Proti podobným plánům na vedení tranzitní komunikace přes sídliště Máj jeho obyvatelé několikrát protestovali v minulých letech, kdy odbor dopravy města připravoval návrhy propojení ulic M. Horákové a Strakonická. V tehdejších peticích vyjádřili lidé z Máje nesouhlas se zvýšením dopravy v městské části s největším počtem obyvatel. K jejich argumentům proti záměru patřil především předpoklad neúměrného zvýšení hluku, prašnosti, emisí a také zvýšení bezpečnostních rizik.
Mnozí řidiči ovšem považují návrh dopravního spojení za dobrý, pro odlehčení dopravní zátěže v kritických místech ve městě přínosný a konstatovali, že pokud by jeli ve směru od Písku do Krumlova, určitě by novou trasu využili.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.