úterý 12. listopadu 2019 Benedikt

Přestupy cestujících u nádraží kazí dopravní zácpy

Oprava budějckého viaduktu dává pořádně zabrat nejen řidičům a motoristům. S řadou změn musejí počítat i cestující městskou hromadnou dopravou. Budějcká Drbna dostala od jednoho z cestujících zajímavou zprávu, tak se jí rozhodla pořádně prozkoumat.

„Nemohl jsem si nevšimnout nefunkčnosti přestupu na nádraží z linky 9 do linky 39. Pro starší občany nebo občany zdravotně postižené je totiž tento přestup často nestihnutelný. Určitě existují případy, kdy je na přestup například pět minut i více, což stačí. Ale už několikrát jsem se setkal s případem, kdy jsem měl jako mladý člověk skutečně problém přestup stihnout – tedy projít podchodem, na jehož jednom východu jsou obyčejné schody,“ kroutí hlavou Petr Klimek.

Ten také dodává, že schody v podchodech jsou špatně schůdné zejména pro staré lidi. „Nedávno se mi dokonce stalo, že jsem vystoupil z devítky, okamžitě zamířil do podchodu a na zastávku linky číslo 39, avšak tu už jsem nestihl a jen jsem ji viděl odjíždět. Jsem si naprosto jistý, že nikdo nemohl být rychlejší než já. Uspořádání přestupu proto považuji za nefunkční, navíc naprosto nesoucitné vzhledem k starším a postiženým lidem. Jednak to nemohou stihnout, kromě toho jsou nuceni překonat dlouhé schody, kde není eskalátor,“ míní Klimek.

Podle cestujícího by si řidiči při přestupu mezi sebou měli dávat signál, aby mohli lidé včas přestoupit. „Jak jsem říkal, někdy to funguje bez problémů, ale zejména v dopravních špičkách a komplikacích na sebe spoje absolutně nenavazují,“ trvá si Klimek na svém.

Za všechno může právě zmíněná oprava viaduktu a v neposlední řadě i dopravní zácpy. Protože pod kolejemi neprojedou trolejbusy, tak z nádraží do Suchého Vrbného musí jezdit autobusová linka právě s číslem 39. Lidé, kteří jedou devítkou z města směrem do Suchého Vrbného, musí na nádraží přestupovat.

„Jízdní řád je sestaven tak, aby na nádraží autobusy linky 39 do Suchého Vrbného navazovaly na trolejbusy linky 9, které jedou ze sídliště Vltava a Českého Vrbného. Bohužel, stává se, že vlivem hustoty provozu nabírají trolejbusy linky 9 zpoždění. Tyto situace vznikají bez našeho zavinění,“ zdůrazňuje vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy Dopravního podniku města České Budějovice Radek Filip.

„V době špiček je u linek 9 a 39 interval sedm a půl minuty, takže není nutné a ani technicky možné garantovat přestupy formou pozdržení odjezdu spoje. Ve večerních hodinách, kdy jsou intervaly mezi spoji delší, je od dubna přijato opatření, kdy náš centrální dispečink kontroluje případné zpoždění na linkách 9 i 39 a odpovídajícím způsobem zajistí pozdržení odjezdu navazující linky. Při dodržení jízdního řádu je přestupní doba ve většině případů tři až pět minut,“ uzavírá Filip.

Podobně jako devítka je na tom i bývalá linka číslo jedna. Ta dříve jezdila z Rudolfova až do Haklových Dvorů jen jako autobus. Dnes už jezdí jednička jako trolejbus jen od výstaviště na nádraží. Od výstaviště pak jezdí do ´Hakláku´ linka číslo 21, na Rudolfov pak osmnáctka. Rozdělená linka 9 je ale jen dočasně – až bude Rudolfovská pod viaduktem zprůjezdněna, vrátí se sem i trolejbusy devítky.

Foto: www.dpmcb.cz

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.