Ředitelství vodních cest ČR zahájilo stavbu poslední chybějící plavební komory na jihočeské Vltavě v Hněvkovicích u Týna nad Vltavou. Během léta 2016 se tak po deseti letech práce propojí Orlická přehradní nádrž s Budějcemi a bude možné nerušeně plout po 98 kilometrů dlouhé vodní cestě.
O stavbu se v otevřené soutěži ucházelo osm firem, o vítězi rozhodla nejnižší nabídka 197 milionů korun bez DPH. Původně projektantem předpokládaná cena byla o 199 milionů vyšší. Zhotovitelem stavby je sdružení firem Metrostav a Zakládání staveb.
„Vznikne nejen nová plavební komora na současném jezu Hněvkovice, ale vyřeší se všechny překážky bránící plavbě mezi přehradní hrází Hněvkovice a okrajem města Týn nad Vltavou. Zmodernizuje se i navazující polovina jezu Hněvkovice včetně nového rybího přechodu pod existující plavební komorou,“ uvedl ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů.
Na přehradní hrázi Hněvkovice se rozšíří rejda o čekací stání plavidel a bude prohloubeno koryto řeky od jezu Hněvkovice po okraj Týna nad Vltavou, které je nyní pro plavbu příliš mělké.
Koryto řeky nebude nikde rozšiřováno, hladinu řeky budou udržovat dosavadní jezy. Břehy zůstanou beze změny a bude zlepšena funkce současných dvou bočních ramen pro život ryb.
Projekt je z 85 procent spolufinancován evropskými dotacemi z Operačního programu Doprava a zbývající část financuje Státní fond dopravní infrastruktury. Hotovo bude v září 2016.
Zdroj: ČTK
Foto: Timichal, Wikipedia
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.