Třeba se celé dálnice D3 dočkají až naše vnoučata…

Cílem Ředitelství silnic a dálnic je hledat nejrychlejší a nejoptimálnější varianty řešení dostavby dálnice D3, na ni navazující rychlostní komunikace R3, rychlostní komunikace R4 a s tím související urychlení výkupu pozemků. Tato slova zazněla z úst generálního ředitele ŘSD Jana Kubiše.

Jiří Zimola na jeho páteční vyjádření při vzájemném setkání v Českých Budějovicích reagoval trpkým citátem ‚Sliby se slibují, blázni se radují‘.

„Rád bych to viděl optimisticky, ale těch slibů, že bude dálnice hotová možná již v roce 2010, jsme na jihu Čech slyšeli už spousty. Já bych chtěl být strašně optimista, ale moje zkušenost mi velí být realistou a tudíž se budu těšit, že se této dálnice dočkají třeba moje vnoučata,“ dodal hejtman s tím, že by se tuze rád nechal překvapit o opaku.

Kvůli rychlosti Rakušanů nám hrozí mezinárodní blamáž

Představitelé kraje a města dostali mimo jiné informace o tom, že ještě letos začnou práce na rychlostní komunikaci R4 vedoucí ve směru Praha, Písek, Strakonice a dále na Pasov. Konkrétně jde o obchvat Dubence. A v příštím roce přijde na řadu i letská křižovatka a také obchvat Čimelic.

Urychlení výkupu pozemků je zase na programu v případě stavby rychlostní komunikace R3 ve směru České Budějovice - Dolní Dvořiště. „Právě tady totiž zatím nebyly vykoupeny žádné pozemky,“ uvedl Kubiš. A v souvislosti s tím, jak rychle jdou Rakušané svou dálnicí této komunikaci od Lince naproti, připomněl hejtman hrozící mezinárodní blamáž.

Diskuse se také točila kolem rozšíření silnice z Písku do Budějc o třetí jízdní pruh či severní propojky od kruhového objezdu u Globusu v krajském městě směrem na Okružní ulici.

Bratránkovi i drahý tunel v rámci budějckého obchvatu

Pokud jde o dálnici D3, dotkly se obě strany při diskuzi například kauzy motocentra bratří Bratránkových v Táboře, se kterými vede ŘSD další jednání. Dále o pokračování dálnice z Veselí nad Lužnicí směrem na České Budějovice i vlastního obchvatu krajského města. Zde se bojí Zimola zdržení hlavně kvůli hledání levnějších variant kvůli drahému tunelu.

„Chápu, že je na stavbu nutné pohlížet i z ekonomické stránky, ale mám strach, aby tento proces nevedl k tomu, že se hledáním optimálnějších variant dostaneme k tomu, že se ve finále po letech dostaneme k původní, nyní navržené variantě,“ naznačil.

Za nejpodstatnější pak hejtman označil skutečnost, že generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kubiš označil zahájení realizace této části stavby D3 na rok 2017 a k tomu musí vše směřovat.

Napsal Radek Šíma
Tisková zpráva

Věříte, že dostavba dálnice D3 začne v roce 2017, jak slibuje generální ředitel ŘSD?

 
 
Celkem hlasovalo233 čtenářů
 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.

Štítky Ředitelství silnic a dálnic ČR, Jan Kubiš, Jihočeský kraj, hejtman Jiří Zimola, dostavba dálnice D3, R3, R4, dálnice, Ředitelství silnic a dálnic, rychlostní komunikace, pozemek, České Budějovice, Jiří Zimola, Česko, Písek, Globus

Komentáře

Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.

Přihlášení uživatele

 Přihlásit se přes Apple
Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.