Cílem Ředitelství silnic a dálnic je hledat nejrychlejší a nejoptimálnější varianty řešení dostavby dálnice D3, na ni navazující rychlostní komunikace R3, rychlostní komunikace R4 a s tím související urychlení výkupu pozemků. Tato slova zazněla z úst generálního ředitele ŘSD Jana Kubiše.
Jiří Zimola na jeho páteční vyjádření při vzájemném setkání v Českých Budějovicích reagoval trpkým citátem ‚Sliby se slibují, blázni se radují‘.
„Rád bych to viděl optimisticky, ale těch slibů, že bude dálnice hotová možná již v roce 2010, jsme na jihu Čech slyšeli už spousty. Já bych chtěl být strašně optimista, ale moje zkušenost mi velí být realistou a tudíž se budu těšit, že se této dálnice dočkají třeba moje vnoučata,“ dodal hejtman s tím, že by se tuze rád nechal překvapit o opaku.
Představitelé kraje a města dostali mimo jiné informace o tom, že ještě letos začnou práce na rychlostní komunikaci R4 vedoucí ve směru Praha, Písek, Strakonice a dále na Pasov. Konkrétně jde o obchvat Dubence. A v příštím roce přijde na řadu i letská křižovatka a také obchvat Čimelic.
Urychlení výkupu pozemků je zase na programu v případě stavby rychlostní komunikace R3 ve směru České Budějovice - Dolní Dvořiště. „Právě tady totiž zatím nebyly vykoupeny žádné pozemky,“ uvedl Kubiš. A v souvislosti s tím, jak rychle jdou Rakušané svou dálnicí této komunikaci od Lince naproti, připomněl hejtman hrozící mezinárodní blamáž.
Diskuse se také točila kolem rozšíření silnice z Písku do Budějc o třetí jízdní pruh či severní propojky od kruhového objezdu u Globusu v krajském městě směrem na Okružní ulici.
Pokud jde o dálnici D3, dotkly se obě strany při diskuzi například kauzy motocentra bratří Bratránkových v Táboře, se kterými vede ŘSD další jednání. Dále o pokračování dálnice z Veselí nad Lužnicí směrem na České Budějovice i vlastního obchvatu krajského města. Zde se bojí Zimola zdržení hlavně kvůli hledání levnějších variant kvůli drahému tunelu.
„Chápu, že je na stavbu nutné pohlížet i z ekonomické stránky, ale mám strach, aby tento proces nevedl k tomu, že se hledáním optimálnějších variant dostaneme k tomu, že se ve finále po letech dostaneme k původní, nyní navržené variantě,“ naznačil.
Za nejpodstatnější pak hejtman označil skutečnost, že generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kubiš označil zahájení realizace této části stavby D3 na rok 2017 a k tomu musí vše směřovat.
Napsal Radek Šíma
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.