Česká národní banka (ČNB) zahajuje zásadní změny ve svých službách pro klienty. Klíčovým krokem bude kompletní přechod na digitální komunikaci. Banka věří, že tím výrazně zjednoduší a zrychlí poskytování služeb. Rušení poboček zasáhne i České Budějovice.
Investice do nových technologií dle zástupců banky výrazně zjednoduší správu bankovních účtů a omezí papírování. „ČNB neustále investuje do svého technologického zázemí s cílem zrychlit a zjednodušit poskytované služby pro své klienty. Znamená to vytvoření nových kvalifikovaných pracovních míst a zároveň i provozní úspory související s digitalizací,“ uvedla členka bankovní rady Karina Kubelková.
S těmito změnami přichází i reorganizace pobočkové sítě. Pobočky se postupně sjednotí do dvou regionů – Čechy a Morava. Od 1. listopadu se tak uzavřou pokladny v Ústí nad Labem, Plzni a Českých Budějovicích na Lannově třídě.
Klienti tak budou muset využívat pobočky v Praze, Hradci Králové, Brně nebo Ostravě pro vklady a výběry bankovek a mincí. Tyto změny se nejvíce dotknou státních institucí a veřejných organizací, jako jsou ministerstva, celní správa, školy, policie, hasiči, nemocnice a státní podniky.
Bezhotovostní služby zůstanou v Českých Budějovicích dostupné do konce roku 2026. Během této doby má vzniknout centrální back office v Hradci Králové, který bude obsluhovat účty všech klientů a poskytovat podporu v oblasti platebního styku. Tento krok je v souladu s trendem digitalizace státní správy, která tvoří převážnou část klientů ČNB.
V budoucnu se tak komunikace mezi ČNB a jejími klienty či vyřizování jejich žádostí bude odehrávat téměř výhradně přes webové rozhraní. Vedení banky věří, že opatření zkvalitní poskytování bezhotovostních služeb ve všech regionech. Pro klienty to bude znamenat zjednodušení obsluhy jejich bankovních účtů bez ohledu na jejich geografickou polohu. Plány zahrnují také spuštění služby okamžitých plateb pro klienty ČNB.
Součástí těchto změn je centralizace činností v oblasti peněžního oběhu a bezhotovostního platebního styku do jedné sekce. Tato sekce bude od letošního roku zodpovědná za řízení a rozvoj systému mezibankovního platebního styku CERTIS a regulaci platebního styku. Tyto změny přispějí k efektivnějšímu řízení uvnitř ČNB a posílí modernizaci bankovních služeb v celé zemi.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.