Dnes, 17:16
Řidiči projíždějící kolem Jaderné elektrárny Temelín mají malý důvod k radost. Energetici tady spolu s dopravními experty, policií a Správou a údržbou silnic Jihočeského kraje upravili nebezpečnou křižovatku, kde v minulosti docházelo k nehodám, někdy i vážným. Na nákladech se půl milionem korun podílela i společnost ČEZ.
Nebezpečný úsek se nacházel na hlavním tahu mezi Týnem nad Vltavou a Českými Budějovicemi. V minulosti se tady stalo několik vážných nehod, čemuž chtěli nejen energetici zamezit. Čtyři průjezdné pruhy, kde lidé velmi často jezdili rychle, proto nechali ve spolupráci s dopravními experty a policií upravit.
„Nově bude u spodní křižovatky ve směru od Týna nad Vltavou na silnici II/105 průjezdný jeden pruh a druhý bude pouze odbočovací k elektrárně. Tím se výrazně zkrátí čas potřebný k projetí křižovatky z vedlejší silnice,“ uvedl Petr Miko, vedoucí oddělení stavební část Jaderné elektrárny Temelín.
Výjezd z vedlejší silnice využívali především zaměstnanci při odjezdu z elektrárny. „Jsem z Týna nad Vltavu, jezdím tudy denně z práce a ten úsek byl opravdu nebezpečný. Křižovatka je velká, ne moc přehledná, navíc se zde jezdí opravdu velmi rychle,“ poznamenal Josef Pros z elektrárny Temelín.
V úseku jsou nově tři svislé značky, silničáři změnili vodorovné značení na vozovce a umístili sem také zhruba tři desítky relexních sloupků. V celém úseku ještě přibudou i dva radary na měření rychlosti. „Bezpečnost je pro nás priorita i za hranicemi naší elektrárny. V minulosti se bohužel hned několik našich zaměstnanců stalo účastníky vážných dopravních nehod. Především kvůli vysoké rychlosti byla křižovatka opravdu velmi nebezpečná, navíc v ranních a odpoledních hodinách je velmi frekventovaná. Její nová podoba zvyšuje bezpečnost a jsem přesvědčen, že donutí řidiče snížit rychlost při jejím průjezdu,“ konstatoval Jan Kruml, ředitel Jaderné elektrárny Temelín.
Změnu křižovatky iniciovala podle mlučího Temelína Marka Svitáka právě elektrárna. Za úpravy zaplatila půl milionu korun. „Energetici chtěli upravit také druhou křižovatku pro výjezd od elektrárny. Tam ale úpravy nedoporučili dopravní experti s ohledem na možné komplikace v souvislosti s blízkou autobusovou zastávkou,“ dodal Sviták.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám