Přilákat návštěvníky a udržet je v regionu co nejdéle. To je hlavní cíl druhého nejsilnějšího turistického regionu po Praze. A právě tomuto tématu bylo určeno odborné setkání, které v Českých Budějovicích připravili zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu.
Setkání, jehož cílem bylo informovat odbornou veřejnost, především podnikatele v oblasti cestovního ruchu, zástupce měst, obcí, turistických oblastí, o aktivitách Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR), se uskutečnilo již potřetí.
Jižní Čechy jsou po Praze druhým nejsilnějším regionem v přínosech cestovního ruchu do státního rozpočtu a tuto pozici by si chtěly udržet i do budoucna. Destinační management je proto vhodný nástroj, kterým lze takového cíle dosáhnout. Jeho úkolem je propojovat nabídku daného území s poptávkou. Výsledkem by měl být udržitelný rozvoj destinace, která zvýší kvalitu života místních obyvatel, uspokojí potřeby návštěvníků, ale i participujících podnikatelů.
Destinační management ovšem na jihu Čech není novinkou. „Jihočeská centrála cestovního ruchu se právem řadí v této oblasti k průkopníkům. Od roku 2015 jsme iniciovali vznik deseti turistických oblastí v rámci jižních Čech a ty se tak staly prvním regionem v České republice, který tuto formu destinačního managementu zavedl. Systém turistických oblastí se snaží podporovat a rozvíjet spolupráci mezi jednotlivými subjekty působícími v cestovním ruchu, jak ve státní, tak soukromé sféře,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek. „Jsme proto dobře připraveni na zavedení podobného systému i na národní úrovni,“ dodal.
Kromě destinačního managementu připravuje JCCR pro podporu cestovního ruchu pro příští rok pokračování své marketingové kampaně Jižní Čechy pohodové. Jedná se především o rozšíření stávajících produktů o další témata. Zmiňme například aktuální nabídku pro aktivní a rodinnou dovolenou nebo představení známých i méně známých historických památek. Právě na ně je zaměřen jeden z připravovaných projektů nazvaný Památky žijí. Na pěší turisty pak cílí další projekt – vyznačení dálkové turistické trasy Zlatá stezka.
„Vzhledem k tomu, že činnost centrály je zaměřena právě na podporu oblasti cestovního ruchu, v níž v regionu podnikají stovky soukromých subjektů, je naším cílem akce pořádat pravidelně a v tomto rozsahu minimálně dvakrát ročně,“ zdůraznil Polášek.
Během akce proběhly i prezentace dalších subjektů rozšiřujících aktuální nabídku nejen pro individuální návštěvníky, ale i pro firmy a skupinovou turistiku. Národní památkový ústav představil nové prohlídkové trasy na zámku Hluboká, prezentoval se zde zámek Blatná, i se svou nabídkou konferenčních prostor, zámek Mitrowicz, Jihočeské Muzeum s Památníkem Jana Žižky v Trocnově a firma ČeVAK prohlídky vodárenské věže. Stranou nezůstal ani Český Krumlov, kde můžete navštívit nově zrekonstruované Kláštery a Centrum studijních pobytů, zaměřující se především na edukativní pobyty studentských skupin, konference a workshopy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.