pátek 15. listopadu 2019 Leopold

Vojtěch Adamčík: Nový muzikál bude mít premiéru v březnu

Vloni v březnu mladý budějcký student Vojtěch Adamčík zažil důležitý okamžik své umělecké kariéry. Na Malé scéně Metropolu se uskutečnila premiéra muzikálu Úděl osudu, který napsal společně s kamarádem Janem Batystou. Odezva byla skvělá, takže není divu, že se nadějný skladatel pustil do dalšího díla. To bude mít premiéru už v letošním roce.

Od našeho posledního povídání uběhl rok, během kterého jste se pustil do přípravy nového muzikálu. Můžete ho blíže představit?
Protentokrát jsme se drželi klasického literárního díla, konkrétně slavné divadelní hry Cyrano z Bergeracu od Edmonda Rostanda. Muzikál tuto předlohu zpracovává věrně a připraví divákovi nejen momenty, které nešetří vtipem a zábavou, ale i chvíle, jež ho chytí za srdce. Je to příběh velké lásky, naděje a odhodlání.

Muzikál byl de facto studentský. Jak tomu bude tentokrát?
U Cyrana bychom se rádi někam posunuli. Jelikož se ale osvědčila práce studentů, rozhodně na ni nechci zanevřít. Proto je téměř celý náš realizační tým složený z mladých lidí studujících SŠ či VŠ. Myslím, že by mohli tomuto představení přinést jiskru, kterou rozhodně bude potřebovat. U hereckého obsazení už je to trochu jinak. Určitě chceme vidět na jevišti mladé talenty a na konkurzu, který se bude konat v listopadu, jim dáme šanci zazářit. Ale samozřejmě máme v týmu i profesionály, které je například možno vidět i na prknech Jihočeského divadla. Myslím, že jednou z největších posil bude vynikající herec a zpěvák Lukáš Randák, který ztvární v muzikálu roli Kristiána de Neuvillette.

Rok je ideálním odstupem pro bilanci... Jak jste zpětně spokojen s Údělem osudu? Kolikrát se představení konalo a počítáte s ním i do budoucna?
Úděl osudu byl, myslím, nad očekávání úspěšný. Zaznamenali jsme téměř jen samé kladné ohlasy, což mě velice těší. To, že se muzikál lidem líbil, myslím, dokazuje i fakt, že z původních čtyř plánovaných představení jsme skončili na čísle čtrnáct. Navíc jsme s Údělem získali několik ocenění na celostátní soutěžní přehlídce amatérských hudebních divadel Voskovcova Sázava 2014 – a to konkrétně za nejlepší hudbu, nejlepší mužský herecký a ženský pěvecký výkon a speciální cenu za libreto. S textařem Honzou Batystou jsme se snažili muzikál co nejvíce vylepšovat ještě během samotného uvádění, dočkal se několika malých úprav a dokonce i jedné nové písně. K Údělu osudu bych se určitě ještě někdy rád vrátil, protože myslím, že je to představení, které má potenciál a v dobrých rukou by se mohlo ještě zlepšit, popřípadě přesunout do většího divadla.

Mnoho lidí se pro něco nadchne, ale už nemá vůli svoji práci dokončit. Vám se to
podařilo... Co je pro vás hnací silou, že jste se pustil do druhého muzikálu?

Pro mě osobně je největší motivací kvalitní představení. Chtěl bych českým divákům představit opravdu hodnotný muzikál, na který se budou rádi vracet, a který jim zároveň předá nějaké myšlenky. Na kvalitě mi skutečně záleží a nechci, aby se k nám lidé chodili dívat jen na své oblíbené herce, ale i na dílo jako takové. To možná českému muzikálovému divadlu trochu chybí, ta zapálenost, s jakou autoři i herci investují svou energii do každičkého představení. Chtěl bych lidem dokázat, že muzikál nemusí být postavený na hvězdách, ale že by měl držet hlavně na kvalitních výkonech účinkujících.

Byl první muzikál velkou zkušeností? Píšete jinak, nebo pokračujete v původních kolejích?
Úděl osudu měl v sobě něco velice magického a sice to, že byl první. První muzikál, pro který jsem napsal hudbu. To určitě člověka poznamená a musím říct, že mi chvíli trvalo, než jsem se od Údělu oprostil a pokusil se vydat trošku jiným, i hudebním, směrem. Na tomto představení pracuji s několika úžasnými lidmi, které bych rád zmínil. Samozřejmě nejdůležitější je pro mě spolupráce s Filipem Šinknerem, který podle mě na textech písní odvedl vynikající práci. Jeho texty jsou chytré, mají noblesu a vtip. Naše společná práce na scénáři byla opravdu zábavná, i když v některých chvílích už nám trošku docházel dech a museli jsme si od muzikálu a vůbec psaní trochu odpočinout. Ovšem vrátit se zpět k práci bylo vždy velmi osvěžující a příjemné. Druhým velmi důležitým člověkem je Kateřina Studená. Ta má u Cyrana na starosti režii, její vize je velice zajímavá a opravdu mě nadchla. Myslím, že její talent ještě bude mít možnost se rozvíjet a jsem moc zvědav na výsledek. Zapomenout nesmím ani na zbytek týmu, jmenovitě Evžena Bočkora, který má na starosti taneční choreografii představení, Marka Kubáta, soubojového choreografa, Miloslava Kocmicha, ten pro muzikál připravuje kompletní scénu, nebo naši producentku Šárku Mikeskovou, která si celý projekt vzala pod křídla.

Vloni jsme mluvili o tom, že bude Úděl osudu zaznamenán a následně vydán. Povedlo se tento záměr dotáhnout do konce?
Úděl osudu byl skutečně zaznamenán na DVD, ovšem nakonec jsme se rozhodli záznam nezveřejňovat a ponechat jej pro interní účely.

Na závěr ta nejdůležitější informace... Už víte, kdy bude mít nový muzikál premiéru?
Muzikál Cyrano si svou slavnostní premiéru odbude v pátek 25. března 2016 opět na Malé scéně DK Metropol, kde se uváděl i Úděl osudu. Další představení by pak měla následovat v dubnu a květnu.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.