Obyvatelé Českých Budějovic by se měli radovat, že většina kandidátů v komunálních volbách vedla velmi kultivovanou kampaň. Obecně se dá říci, že žádná ze stran před volbami nehrála na vyloženě xenofobní notu a že se nikdo nesnížil k návrhům rychlých a populistických řešení v sociální oblasti.
Celostátní média přitom přinesla řadu informací o nepovedených nápadech i negativních vyjádřeních provázejících současnou předvolební kampaň. Našemu městu se různé bizarnosti vyhnuly. Pouze některá hnutí špinila konkurenci.
Zástupci hnutí Občané pro Budějovice a hnutí Úsvit pro Budějovice neodolali předvolebnímu stresu a začali v poslední fázi kampaně napadat konkurenci. Ostatní strany a jejich kandidáty haní hlavně na sociálních sítích a vlastních webech.
Demokratické strany i všelijaká hnutí vsadily i letos na tradiční kampaňové prostředky jako billboardy, letáky a kontaktní kampaň. Letošní předvolební kampaň odstartovala ČSSD, která na několika plochách zviditelnila lídra kandidátky, jenž nebyl do té doby široké veřejnosti příliš známý. Postupně město zaplnily i billboardy ostatních stran. Nikdo neexperimentoval ani nepouštěl uzdu svébytné fantazii. Nejodvážnější se tak zdají být plakáty TOP 09, z nichž kolemjdoucím vyhrožují předimenzované úsměvy kandidátů.
I ostatní prostředky kampaně byly tradiční, a tak nacházíme ve schránkách množství více či méně vydařených letáků. Na ulici vsadilo hnutí Občané pro Budějovice na akce pro děti a rodiny, jakoby to nebyl v PR branži ten nejlevnější způsob, jak na sebe upozornit. Sympatické, i když ne příliš nápadité, je tradiční rozdávání oranžových růží sociálními demokraty dámám.
V kampani lze pozorovat jistou vyčerpanost. Šťastní jsou obyvatelé města, jehož politici nenacházejí dostatek akutních předvolebních témat. Vesměs se kandidáti věnují různým dopravním problémům jako je parkování a dálnice D3. Ve znalosti tematiky měli výhodu sociální demokraté, kteří se v některých dopravních stavbách angažují, a hnutí Občané pro Budějovice, kteří ovšem na magistrátu čelí kritice za jistou nekoncepčnost některých dosavadních řešení. Lídr hnutí ANO 2011 se v tematice vůbec neorientoval, když prosazoval parkovací dům na nesmyslném místě.
Ostatní témata se liší podle toho, jak kandidující hnutí chtěla oslovit voliče. Lídři hnutí Občané pro Budějovice se na každém kroku chlubí úspěchy dosavadního mnohaletého vládnutí ve městě. Kandidáti hnutí ANO 2011 naopak nenabízí prakticky žádný program, zato je na každém plakátu přes rameno kontroluje hlavní vůdce. Spolu s prakticky neviditelnou ODS sděluje ANO 2011 jen nevypovídající floskule a bezobsažná hesla.
Když se ohlédneme za dosavadní předvolební kampaní, je velmi potěšující, že se rétorika točila jen kolem dalšího rozvoje našeho města. Současně bylo celé předvolební období trochu nudné, ale raději věcnou nudu, než vyhrocené spory.
PR text
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.